به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، براساس قیمت خودروهای کارکرده در ۱۵ تیر ۱۴۰۴، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۱۳۹۸ بدون رنگ با ۷۸ هزار کیلومتر کارکرد در بازار خودرو های دوست دوم با قیمتی معادل ۶۶۵ میلیون تومان به فروش میرسد و قیمت برلیانس H۲۲۰ دنده ای مدل ۱۳۹۵ بدون رنگ با ۱۵۶ هزار کیلومتر کارکرد حوالی ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده هست.با بررسی آگهی های بیشتر به شخصی برخوردیم که پیکان وانت بنزینی مدل ۱۳۹۳ با یک لکه رنگ و ۷۵ هزار کیلومتر کارکرد را با قیمت ۳۸۵ میلیون تومان به فروش گذاشته هست. نیز رنو تندر ۹۰ اتوماتیک مدل ۱۳۹۳ با دو لکه رنگ و ۲۸۰ هزار کیلومتر کارکرد نزدیک به ۶۳۰ میلیون تومان ارزشگذاری شده هست. جهت استعلام قیمت خودروهای کارکرده در امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۴ جدول زیر را بخوانید.قیمت خودروهای کارکرده امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۴برندمدل (سال)رنگ/وضعیت بدنهکارکرد(کیلومتر)قیمت(تومان)پژو ۲۰۶ تیپ ۵۱۳۹۸سفید/بدون رنگ۷۸,۰۰۰۶۶۵,۰۰۰,۰۰۰برلیانس H۲۲۰ دنده ای۱۳۹۵نوک مدادی/بدون رنگ۱۵۶,۰۰۰۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰دوو سیلو۱۳۸۲مشکی/دور رنگ۲۱۰,۰۰۰۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰پیکان وانت بنزینی۱۳۹۳سفید/یک لکه رنگ۷۵,۰۰۰۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰رنو تندر ۹۰ اتوماتیک۱۳۹۳مشکی/دو لکه رنگ۲۸۰,۰۰۰۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰پراید ۱۳۱۱۳۹۰نقره ای/دور رنگ۱۹۶,۰۰۰۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰مقایسه طراحی داخلی تندر ۹۰ با برلیانسنمای داخلی تندر ۹۰ قبل از فیس لیفت به واقع یکی از بدترین طراحی و افتضاحترین متریال به کار رفته در صنعت خودرو جهانی را به همراه دارای بود. اما این حرف به این معنا نیست که تندر ۹۰ پلاس بهبود چشمگیری به خود دیده هست. نسخه پلاس تندر ۹۰ از داشبرد و نمای داخلی مشابه با ساندرو بهره میبرد اما مشکل داستان آنجایی هست که این سبک طراحی نیز متعلق به نسل اول داچیا ساندرو (ساندرو ۱) هست.با این حال به خاطر طراحی ساندرو نسل اول در سال ۲۰۰۷، نمای داخلی تندر ۹۰ پلاس به مراتب زیباتر از نسخه قبل فیس لیفت هست. نمای کلی داشبرد تنها با اندکی پیچیدگی طراحی همراه هست که امکان دارد آنها را در برجستگی سیلندر مانند دریچههای سیستم تهویه مطبوع، خطوط افقی سرتاسری، رودری و دستگیرههای متفاوت و البته پلاستیک رنگ متمایز قرار گرفته بر رودری و کنسول میانی مشاهده کرد. بقیه داستان همان موضوع صندلیهای تخت و نیمکتی و پلاستیک بیکیفیت و تک رنگ طوسی هست که جلوه واقعا خسته کنندهای به همراه دارد.داستان کیفی نمای داخلی برلیانس H۳۳۰ الزاما چندان متفاوت نیست. اما اگرچه با کیفیت متریال مشابه با تندر ۹۰ مواجه هستیم اما حداقل نمای داخلی H۳۳۰ از دو جنبه بر تندر ۹۰ پلاس برتری دارد. اول آنکه تریم داخلی بیشتر برلیاسهای تولیدی پارس خودرو دو رنگ (مشکی-بژ) هستند که باعث خواهد گردید جلوه بصری نمای داخلی خودرو به مراتب بهتر و بیشتر از خودرو تک رنگ و خستهکننده ای چون تندر ۹۰ باشد. دوم آنکه نمای داخلی این خودرو با رعایت انصاف، حتی در نسخههای تک رنگ مشکی، از طراحی بسیار زیباتر و دلبازتری بهره میبرد. استفاده برلیانس از پارچه طرحدار بر روی رودری و صندلیها، ساختار زیباتر و توجه بسیار بیشتر به جزئیات داشبرد مخصوصا در بخش ادوات کنترلی و سیستم تهویه مطبوع، نظیر استفاده از قطعات کرومی و نقرهای،باعث خواهد گردید که H۳۳۰ در مقایسه با همتای ایکویی خود خودرویی ساخت کره و متعلق به سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ به نظر برسد و نه یک خودرو چینی. این مهم یعنی پیروزی بلامنازع H۳۳۰ بر تندر ۹۰ پلاس و جای هیچ تعجب ندارد که این خودرو چینی دلربایی یبشتری برای مشتریان ایرانی خود انجام میدهد.البته لازم به تاکید هست که با وجود فاصله محورهای ۵۰ میلیمتری بیشتر تندر ۹۰، فضای بار صندوق آن معادل ۵۱۰ لیتر و از H۳۳۰ با فضای صندوق ۴۶۰ لیتر جاداردتر هست که این فضای نسبتا بزرگتر را به لطف طراحی جعبهای و ارتفاع بلند صندوق خود به دست آورده هست.
دیدگاهها