به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، براساس قیمت محصولات ایران خودرو در سال ۱۴۰۴، قیمت تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ از ۱ میلیارد ۳۰ میلیون تومان امروز به ۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان در بازار رسیده هست که حاکی از افزایش ۹۰ میلیون تومانی قیمت این مدل تارا در طی یک ماه گذشته هست.نیز تارا اتوماتیک V۴ LX مدل ۱۴۰۴ با افزایش قیمت ۱۵۰ میلیونی نسبت به ماه گذشته حوالی ۱ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان در بازار به فروش میرسد. قیمت تارا دنده ای V۱ پلاس ۶ سرعته مدل ۱۴۰۴ نیز نسبت به ماه قبل حدود ۷۰ میلیون تومان گران تر شده و به ۱ میلیارد و ۱۰ میلیون تومان رسید. جدول زیر را جهت اطلاع از قیمت بازار آزاد تارا در تیر ۱۴۰۴ بخوانید.قیمت بازار آزاد تارا - تیر ۱۴۰۴برندمدلکارکرد(کیلومتر)قیمت (تومان)تارا اتوماتیک V۲۱۴۰۳صفر۱,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰تارا اتوماتیک V۴ LX۱۴۰۴صفر۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰تارا اتوماتیک V۴ LX۱۴۰۳صفر۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰تارا دنده ای V۱۱۴۰۳صفر۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰تارا دنده ای V۱ پلاس ۶ سرعته۱۴۰۴صفر۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰تارا دنده ای V۱ پلاس ۶ سرعته۱۴۰۳صفر۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰مقایسه فنی تارا V۴ با کی ام سی ایگلتارا V۴ از پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی TU۵ پلاس با حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر، در کنار یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بهره میبرد. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد رسمی این خودرو هم به ترتیب ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر و ۱۳ ثانیه هست.هم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۰۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر در کنار یک گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) بهرهمند هست. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد این محصول ملی کرمان موتور هم به ترتیب ۶.۸ لیتر در صد کیلومتر و ۱۲.۵ ثانیه هست. با مرور مشخصات فنی تارا V۴ و کی ام سی ایگل متوجه خواهیم گردید که با دو محصول اقتصادی سروکار داریم و برای دو خودروساز هزینههای نگهداری پایین و دوام بالا بسیار مهمتر از شتاب و لذت رانندگی بوده هست.البته تارا V۴ و کی ام سی ایگل علیرغم نزدیکی توان پیشرانهها، تجربه رانندگی متفاوتی را ارائه میدهند که به تفاوت ساختار گیربکسها برمیگردد. کی ام سی ایگل به خاطر بهرهگیری از گیربکس CVT، رفتار اقتصادیتری دارد و ناخودآگاه راننده را به آرامتر راندن تشویق انجام میدهد، اما گیربکس تارا از نوع AT هست و به لطف حس و حال تعویض دنده واقعی، لذت رانندگی بیشتری دارد.
دیدگاهها