به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، بر اساس قیمت اکستریم در بازار آزاد و کارخانه، اکستریم LX در نمایندگی های مدیران خودرو با قیمتی معادل۲ میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومان به فروش میرسد درحالی که این خودرو در بازار آزاد حوالی ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان قیمت دارد بدین ترتیب معامله اکستریم LX حدود ۲۵۵ میلیون تومان سود به همراه دارد.نیز خرید اکستریم TXL از باراز آزاد چیزی حدود ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه بردارد هست درصورتی که قیمت کارخانه این خودرو حوالی ۳ میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان هست که حاکی از اختلاف ۴۵۸ میلیون تومانی قیمت کارخانه و بازار این خودرو هست.درصورتی که اکستریم VX را از کارخانه مدیران خودرو به قیمت۴ میلیارد و ۵۰۶ میلیون تومان بخرید و آن را در بازار آزاد با قیمت ۵ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان بفروشید چیزی نزدیک به ۶۳۴ میلیون تومان سود خواهید کرد.در جدول زیر قیمت کارخانه و بازار آزاد اکستریم در تیر ۱۴۰۴ را بخوانید.قیمت کارخانه و بازار آزاد اکستریم - تیر ۱۴۰۴برندقیمت بازار آزاد(تومان)قیمت کارخانه(تومان)اختلاف قیمت(تومان)اکستریم LX۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۶۹۵,۰۰۰,۰۰۰۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰اکستریم TXL۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰۳,۶۴۲,۰۰۰,۰۰۰۴۵۸,۰۰۰,۰۰۰اکستریم VX۵,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰۴,۵۰۶,۰۰۰,۰۰۰۶۳۴,۰۰۰,۰۰۰مقایسه فنی اکستریم وی ایکس با لوکانو ال۸به تعبیر خودروسازان چینی، یا به عبارت بهتر، برند چری، هر دو خودروی لوکانو L۸ و اکستریم VX در رده کراساوورهای سایز متوسط لوکس قرار میگیرند. لوکانو L۸ در حقیقت همان خودروی جیکو J۸ و اکستریم VX همان اکسید VX هست. هر دو از زیرمجموعههای خودروسازی چری چین هستند که در بازار ایران به ترتیب با نامهای جدید لوکانو و اکستریم شناخته میشوند.لوکانو L۸ که ارتباط مستقیمی با پلتفرم چری تیگو ۹ دارد، در سال ۲۰۲۳ روانه بازار چین گردید. این خودرو از سوی مکث موتور و بهعنوان نسخهای متمایز از تیگو ۹ به بازار عرضه خواهد گردید. اکستریم VX یا همان اکسید VX، با ساختاری مشابه لوکانو، یکی از لوکسترین کراساوورهای بازار ایران خواهد قرار دارای بود، اما این محصول از سوی مدیران خودرو به بازار عرضه خواهد گردید.نظر به اینکه برندهای اکسید (تاسیس ۲۰۱۷) و جیکو (تاسیس ۲۰۲۳) هر دو متعلق به چری هستند، جای تعجب ندارد که این دو خودرو اشتراکات فنی بسیاری با سایر محصولات روز چری داشته باشند. البته لازم به ذکر هست که پلتفرم لوکانو L۸ با کد T۱X تفاوتهای زیادی با پلتفرم اکستریم VX با کد M۳X دارد، که این تفاوتها در ابعاد نهایی و فاصله محورها کاملا مشهود هست.هر دو خودرو به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم (T-GDI) شرکت چری، با کد شناسایی F۴J۲۰ و سیستم انتقال نیروی دو دیفرانسیل دائمی (AWD) مجهز شدهاند. نیز از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک آیسین ژاپن بهره میبرند. این پیشرانه، از نظر خروجی فنی و قابلیتهای حرکتی، توان قابلتوجهی را در اختیار این خودروهای نسبتا بزرگ میگذارد و آنها را در بازار خودروی ایران در زمره قدرتمندترین خودروهای چینی قرار میدهد.البته باید تاکید کرد که مشخصات این دو خودرو، با همین پیشرانه، در بازارهای بینالمللی برابر با ۲۴۵ اسب بخار و ۳۸۵ نیوتونمتر عنوان شده هست. نیز، باید در نظر دارای بود که به خاطر وزن نهایی قابلتوجه این خودروها، مصرف سوخت متوسط آنها تحت فشار رانندگی و حمل ظرفیت کامل بار، بهطور محسوسی افزایش خواهد یافت.
دیدگاهها