به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، براساس آگهی های منتشر شده از فروش اقساطی تویوتا در نمایشگاه های شخصی خودرو، تویوتا لوین هیبرید ۱.۸ لیتر ساده مدل ۲۰۲۴ با ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون پیش پرداخت در اقساط ۲۴ ماهه به مبلغ ۱۰۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش میرسد و تویوتا کرولا ۱.۲ لیتر توربو مدل ۲۰۲۳ با پیش پرداخت ۱ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومانی در اقساط ۲۴ ماهه به مبلغ ۸۳ میلیون تومان معامله خواهد گردید.در میان آگهیهای فروش اقساطی تویوتا با اقساط بلند مدت، تویوتا لوین ۱.۲ لیتر توربو مدل ۲۰۲۴ با پیش پرداخت نزدیک به ۲ میلیارد و ۹۷ میلیون تومان و اقساط ۶۰ ماهه به چشم میخورد که مبلغ هر قسط آن حدود ۴۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان هست.در صورتی که به دنبال خرید تویوتا کرولا، تویوتا کرولا کراس هیبرید ۲.۰ لیتر مدل ۲۰۲۴ با پیشپرداخت حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و اقساط ۳۶ ماهه به مبلغ ۱۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان میتوانند گزینه خوبی برای شما باشد. جدول زیر را برای اطلاع از لیست قیمت تویوتا صفر اقساطی در تیر ۱۴۰۴ بخوانید.شرایط جدید فروش اقساطی تویوتا - تیر ۱۴۰۴مدلسال تولیدکارکرد(کیلومتر)پیشپرداخت (تومان)مبلغ قسط ماهانه (تومان)تعداد اقساطتویوتا لوین هیبرید ۱.۸ لیتر ساده۲۰۲۴صفر۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰۱۰۴,۲۰۰,۰۰۰۲۴تویوتا لوین ۱.۲ لیتر توربو۲۰۲۳صفر۱,۵۹۰,۰۰۰,۰۰۰۸۳,۰۰۰,۰۰۰۲۴تویوتا کرولا ۱.۲ لیتر توربو۲۰۲۴صفر۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰۱۳۳,۰۰۰,۰۰۰۲۴تویوتا لوین ۱.۲ لیتر توربو۲۰۲۴صفر۲,۰۹۷,۰۰۰,۰۰۰۴۱,۴۵۰,۰۰۰۶۰تویوتا لوین هیبرید ۱.۸ لیتر ساده۲۰۲۴صفر۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰۹۵,۶۲۵,۰۰۰۳۶تویوتا کرولا کراس هیبرید ۲.۰ لیتر۲۰۲۴صفر۲,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰۱۲۷,۵۰۰,۰۰۰۳۶گفتنی هست؛ آگهی فروش اقساطی تویوتا مربوط به نمایشگاهداران خودرو هست و اطلاعات جدول فوق از سایتهای معتبر خریدوفروش خودرو جمعآوری شده هست و شامل طرح فروش شرکتهای خودروساز داخلی نیست.مشخصات فنی تویوتا کرولا کراس هیبریدخوشبختانه در تویوتا کرولا کراس هیبرید اثری از موتورهای توربوشارژ دیده نمیشود و بنابراین میزان حساسیت این خودرو به کیفیت بنزین و دوام آن در حد مورد انتظار از محصولات تویوتا خواهد قرار دارای بود؛ یعنی احتمالا با یک ماشین کماستهلاک و بادوام روبرو هستیم، بهشرط آنکه سرویسهای نگهداری و بهویژه تعویض روغن موتور یا گیربکس بهموقع انجام شود.موتور ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی در تویوتا کرولا به کار رفته تا در کنار یک موتور برقی بزرگتر و یک موتور برقی کوچک (جهت تأمین شارژ باتری)، آرایش پیشرانه هیبریدی خودرو را تشکیل دهد.حداکثر قدرتی که موتور بنزینی تنفس طبیعی ایجاد انجام میدهد، ۱۵۲ اسب بخار و ۱۸۸ نیوتنمتر گشتاور هست. موتور برقی اصلی نیز ۱۱۳ اسب بخار و ۲۰۶ نیوتنمتر گشتاور تولید انجام میدهد. سیستم انتقال قدرت این خودرو به گیربکس ECVT مجهز شده تا قابلیت انتقال همزمان نیرو از موتورهای برقی و بنزینی را به سمت محور چرخها داشته باشد. بدین ترتیب، در حالت ترکیبی، بیشترین قدرتی که از این پیشرانه هیبرید به چرخهای جلو میرسد حدود ۱۹۴ اسب بخار به همراه ۲۴۰ نیوتنمتر گشتاور خواهد قرار دارای بود.گیربکسهای ECVT یا DHT یک نوع فناوری جدید برای انتقال همزمان نیرو از موتورهای بنزینی و برقی به سمت محورهای محرک هست که برخلاف گیربکسهای CVT متعارف، فاقد تسمه و پولی هستند و سیستم داخلی آنها نسبتاً شبیه به مکانیزم سیارهای گیربکسهای اتوماتیک معمولی هست.بههر ترتیب حاصل استفاده از این پیشرانه هیبرید روی خودرو تویوتا کرولا کراس با وزن ۱۴۴۰ کیلوگرم، دستیابی به شتاب صفر تا صد حدود ۹.۲ ثانیه در شرایط آزمایشگاهی خواهد قرار دارای بود که برای یک ماشین خانوادگی میانرده، تقریبا چابک و چالاک ظاهراً.
دیدگاهها