آمار شکایات بیمه‌ای در سه ماهه نخست ۱۴۰۴ منتشر شد
کد خبر : ۲۲۶۸۳
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۴/۲۱
-
زمان : ۰۷:۵۲
|
دسته بندی: بیمه

آمار شکایات بیمه‌ای در سه ماهه نخست ۱۴۰۴ منتشر شد

آمار شکایات صنعت بیمه در راستای مأموریت‌های نهاد ناظر و با هدف شفافیت عملکردی، افزایش رقابت، آگاهی بیمه‌گذاران و سایر ذینفعان، تشویق شرکت‌های بیمه به بهبود فرآیندهای ارائه خدمات و رسیدگی به شکایت بیمه‌گذاران به صورت ماهانه از سوی بیمه مرکزی منتشر خواهد گردید.؛

به گزارش باشگاه بیمه گران، در سه ماهه نخست ۱۴۰۴، مجموعاً ۴۷۵۰ شکایت در رشته‌های مختلف بیمه ثبت شده که از این تعداد، ۳۳۸۱ شکایت مختومه شده و ۱۳۶۹ شکایت همچنان در حال رسیدگی هست.این آمار نشان‌دهنده عملکرد رسیدگی به شکایات بیمه‌ای در سه ماه اول سال جاری هست که در چندین رشته‌ها، شکایات بیشتری ثبت شده و در پاره‌ای موارد وضعیت رسیدگی به شکایات به‌طور نسبی بهتر بوده هست.شکایات در رشته‌های مختلف بیمهرشته بیمه شخص ثالث با ثبت۲۱۱۹ شکایت، بیشترین تعداد شکایات را به خود اختصاص داده هست. از این تعداد، ۱۵۱۸ شکایت رسیدگی شده که ۸۲۸ شکایت وارد و ۶۹۰ شکایت ناوارد بوده هست. همچنین۶۰۱ شکایت در حال رسیدگی هست.رشته بیمه درمان نیز با ۱۲۲۸ شکایت ثبت‌شده در جایگاه دوم قرار دارد. از این تعداد، ۸۶۳ شکایت رسیدگی شده که ۳۶۵ شکایت در این رشته همچنان در حال رسیدگی هست.در رشته بیمه بدنه اتومبیل،۵۷۷ شکایت ثبت شده که از این تعداد، ۴۴۲ شکایت رسیدگی شده هست. این در شرایطی هست که۱۳۵ شکایت در حال رسیدگی هست.رشته‌های با کمترین تعداد شکایاتدر رشته‌ بیمه اعتبار درسه ماه نخست ۱۴۰۴ تنها یک شکایت ثبت شده که ناوارد بوده و به آن رسیدگی شده هست.وضعیت کلی رسیدگی به شکایاتاز مجموع ۴۷۵۰ شکایت ثبت‌شده در سه ماهه نخست ۱۴۰۴، ۳۳۸۱ شکایت به مرحله رسیدگی و مختومه رسیدند و ۱۳۶۹ شکایت در حال بررسی هست.این آمار نشان‌دهنده روند رسیدگی به شکایات بیمه‌ای و توجه به شکایات وارد و ناوارد در تمامی رشته‌های بیمه‌ای هست.گزارش‌ها نشان می‌دهد که رشته‌های شخص ثالث، بیمه درمان و بدنه اتومبیل بیشترین تعداد شکایات را داشته‌اند و نیاز به بررسی و رسیدگی سریع‌تر در این حوزه‌ها احساس خواهد گردید.شایان ذکر هست آمار شکایات می‌تواند برای ارزیابی رویه ها و فرآیندهای ارائه خدمات و سنجش رضایت بیمه‌گذاران شرکت های بیمه مورد استفاده قرار گیرد. معذلک توصیه خواهد گردید این آمار با سایر شاخص‌ها چون نسبت سهم از شکایات به سهم از بازار شرکت‌ها در هر رشته و درصد شکایات وارد هر شرکت نسبت به متوسط شکایات وارد بازار در هر رشته مورد استفاده قرار گیرد تا استنتاج‌ها قابل قبول و صحیح‌تر باشد.
تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه