به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین براساس آگهی منتشر شده از خودروهای کارکرده در سایت های فروش خودرو پراید ۱۱۱ مدل ۱۳۹۵ با چندین لکه رنگ و ۷۹ هزار کیلومتر کارکرد حدود ۳۱۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده هست و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۷ با بدون رنگ و ۵۹ هزار کیلومتر کارکرد چیزی حدود ۵۲۵ میلیون تومان قیمت دارد.با بررسی بیشتر آگهی ها به رنو تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک مدل ۱۳۹۷ بدون رنگ با ۱۸۰ هزار کیلومتر کارکرد برخوردیم که به قیمت ۷۲۵ میلیون تومان آگهی شده قرار دارای بود. نیز قیمت دوو سیلو کارکرده مدل ۱۳۷۹ با کاپوت رنگ و ۲۲۰ هزار کیلومتر کارکرد نزدیک به ۲۴۰ میلیون تومان تعیین شده هست. جهت استعلام قیمت خودروهای کارکرده در امروز ۲۴ تیر ۱۴۰۴ جدول زیر را بخوانید.قیمت خودروهای کارکرده امروز ۲۴ تیر ۱۴۰۴برندمدل (سال)رنگ/وضعیت بدنهکارکرد(کیلومتر)قیمت(تومان)پراید ۱۱۱۱۳۹۵سفید/چندین لکه رنگ۷۹,۰۰۰۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰پژو ۲۰۶ تیپ ۲۱۳۹۷سفید/بدون رنگ۵۹,۰۰۰۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰رنو تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک۱۳۹۷سفید/بدون رنگ۹۸,۰۰۰۱,۱۰۵,۰۰۰,۰۰۰برلیانس H۳۲۰ دنده ای۱۳۹۷سفید/بدون رنگ۱۸۰,۰۰۰۷۲۵,۰۰۰,۰۰۰دوو سیلو۱۳۷۹آبی/کاپوت رنگ۲۲۰,۰۰۰۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰پیکان وانت دوگانه سوز۱۳۸۸سفید/چندین لکه رنگ۴۰۰,۰۰۰۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰مقایسه دوو سیلو با دوو ماتیزبرای مصارف شهری، قطعاً دوو سیلو خودرویی مناسب هست. هم مصرف کمی دارد، هم برای وضعیت پرترافیک شهرهایی مثل تهران میتواند حسابی خوشآیند باشد و هم در نمونه هاچبک خود، نیاز به جای پارک کمتری هم دارد. لابد شما هم خودروهایی را دیدهاید که با کمترین فرمان و تلاش، میتوانند در جاهایی که تصورش را هم نمیکنید پارک کنند؛ موردهایی مثل همین دوو سیلو هاچبک و البته دوو ماتیز.دوو سیلو با اینکه هفده، هجده سالی از آخرین نمونههایش میگذرد، اما هنوز کیفیتی مناسب و قابل اعتماد دارد. این خودرو و البته رقیبی به اسم دوو ماتیز، هر دو محصول کره هستند.با مقایسه دوو سیلو هاچبک با دوو ماتیز از نظر طراحی میتوانیم قیافه ماتیز را خاصتر و دوستداشتنی بدانیم. ماتیزها شبیه تخم مرغهای کشیدهای هستند که نسبت به طراحی مستطیلی هاچبکهای سیلو، مشتریان بیشتری را به خودشان جلب میکنند؛ مخصوصاً وقتی که جامعه هدف، خانمها باشند.ماتیزها کلاً خودروهایی دوستداشتنیتر هستند؛ به نسبت طراحی خشن دوو سیلو هاچبک با آن چراغهای برآمده و خشن. کابین ماتیز هم وضعیت بهتری دارد و قابل احترامتر هست. اما از حیث فنی و پیشرانه، وضعیت دوو سیلو هاچبک بهتر هست. تصور کنید که موتور ماتیز نصف موتور سیلو حجم داشته و تنها ۵۰ اسببخار میتواند قدرت تولید کند. البته که برای مصارف شهری و روزمره خوب هست، اما در مقایسه با سیلو عقبتر هست. جالب اینکه مصرف دو خودرو با کمی اغماض تقریباً یکی هست؛ با اینکه عملاً ماتیز باید سبکتر و کممصرفتر به نظر برسد.با مقایسه دوو سیلو هاچبک با دوو ماتیز باید بیان کرد که آپشنهای کلی دوو سیلو بهتر از ماتیز هست. جالب اینکه دوو سیلو از نظر چندین طرفدارانش، حتی از خودروهای خاص امروزی مثل تیبا و پراید و … هم بهتر ظاهر خواهد گردید. از نظر فضا هم ماتیز، کمفضاتر از دوو سیلو هست که برای مسافتهای طولانیتر، این مسأله کمی میتواند تولید دردسرساز باشد. از بابت خدمات و دسترسی به قطعات هم که ظاهراً وضعیت هر دو خودرو، چون یک خاستگاه دارند، یکسان هست.
دیدگاهها