به گزارش پول و تجارت، پارابیمه با گذشت حدود دو سال و نیم از آغاز فعالیت خود، با بهرهگیری از فناوریهای نوین همچون دادههای ماهوارهای، هوش مصنوعی و اطلاعات هواشناسی، به دنبال ارائه محصولات بیمهای دقیق و متناسب با نیازهای واقعی کشاورزان هست. هادیپور با اشاره به دانش فنی تیم و دسترسی به دادههای کلیدی، تأکید کرد که طبق قوانین موجود، عرضه محصولات بیمهای تنها از طریق شرکتهای بیمه مجاز امکانپذیر هست.به همین منظور، پارابیمه با هدف توسعه مدل بازرگانی خود، درخواست ورود به فضای سندباکس بیمه مرکزی را ثبت کرده و در انتظار دریافت مجوز از بیمه مرکزی و وزارت اقتصاد هست. این استارتاپ، محصول چغندر را به عنوان اولین گام برای ورود به بازار انتخاب کرده و در آینده، محصولاتی مانند گندم و ذرت را نیز به سبد بیمهای خود خواهد افزود.هادیپور در ادامه، به مدل فناورانه و دادهمحور طراحیشده برای ارزیابی ریسک زمینهای کشاورزی اشاره کرد و بیان کرد: «ما با ترکیب دادههای ماهوارهای، اطلاعات هواشناسی و سایر دادهها، بهصورت اختصاصی زمینهای کشاورزی را بررسی و میزان خسارت و ریسک آنها را تعیین میکنیم. این رویکرد، امکان ارائه بیمههایی با حق بیمه متناسب با ریسک واقعی هر کشاورز، زمین و محصول را فراهم انجام میدهد؛ امکانی که هماکنون در شرکتهای بیمه کشور وجود ندارد.»وی نیز، کسب عنوان تیم اول در فینتک کاپ را نتیجه رویکرد نوآورانه پارابیمه در حوزه بیمه کشاورزی دانست و افزود: «داوران بهخوبی متوجه شدند که رویکرد ما مبتنی بر داده، مدلسازی ریسک واقعی و استفاده از هوش مصنوعی هست و میتواند تحول جدی در صنعت بیمه کشور ایجاد کند.»هادیپور در خصوص چشمانداز پارابیمه نیز بیان کرد: «هدف ما، ارائه پوششهای بیمهای دقیق، دادهمحور و هوشمند برای طیف وسیعی از داراییها و فعالیتها در یک افق ۱۰ساله هست. اما اولویت اصلی ما هماکنون، تکمیل و توسعه کامل بیمه کشاورزی هست.»در پایان این گفتگو، هادیپور با اشاره به چالشهای پیش روی استارتاپها در صنعت بیمه کشور، خواستار ایجاد روزنههای امید و انگیزه برای ورود نوآوری به این صنعت گردید و ابراز امیدواری کرد که با حمایتهای بیمه مرکزی، مسیر برای فعالیت استارتاپهایی مانند پارابیمه هموارتر شود.منبع: اینشورتک
دیدگاهها