به گزارش پول و تجارت، براساس قیمت بازار و کارخانه محصولات مزدا در تیر ۱۴۰۴، قیمت نمایندگی مزدا ۳ نزدیک به۲ میلیارد ۹۹۵میلیون تومانتعیین شده هست اما این خودرودر بازار آزادبه قیمتی حدود۴ میلیارد و ۶۰میلیون تومان معامله خواهد گردید که حاکی از اختلاف قیمت ۱ میلیارد و ۶۵ میلیونی مزدا ۳ جدیددر بازار و کارخانه هست.نیز اگر مزدا CX-۳۰ را از کارخانه به قیمت۳میلیارد و ۲۶۷میلیون تومان بخریم و در بازار آزاد به قیمتی نزدیک به۴میلیارد و ۷۴۰میلیون تومان بفروشیم چیزی حدود ۱ میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومان سود خواهیم کرد. جهت اطلاع از قیمت کارخانه و بازارمزدادر تیر ۱۴۰۴ جدول زیر را بخوانید.قیمت کارخانه و بازار محصولات مزدا- تیر ۱۴۰۴برندقیمت بازار(تومان)قیمت کارخانه(تومان)اختلاف قیمت(تومان)مزدا ۳۴,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۹۹۵,۸۰۰,۰۰۰۱,۰۶۵,۰۰۰,۰۰۰مزدا CX-۳۰۴,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰۳,۲۶۷,۵۰۰,۰۰۰۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰طراحی ظاهری مزدا CX-۳۰ چگونه هست؟مزدا CX-۳۰ از زبان طراحی KODO بهره میبرد که در محصولات اخیر مزدا به کار گرفته شده و به نوعی امضای طراحی این برند محسوب خواهد گردید. فلسفه طراحی کودو که به معنای "روح حرکت" هست، ایجاد حس پویایی و زندگی در خودرو هست، به گونهای که حتی در حالت ایستاده نیز این حس در خودرو مشهود باشد. بدنه مزدا CX-۳۰ از خطوط ساده، اما قدرتمند و سیال تشکیل شده هست که احساس حرکت و سرعت را به بیننده القا انجام میدهد. این خطوط منحنی و سیال، نه تنها بر زیبایی خودرو افزودهاند، بلکه به بهبود آیرودینامیک آن نیز کمک کردهاند. سطح بدنه با استفاده از تکنیکهای پیشرفتهای مانند "Takuminuri" طراحی شده هست که امکان ایجاد سطوحی با جلوههای نوری مختلف را فراهم انجام میدهد. این تکنیک باعث خواهد گردید که نور به شکلی جذاب روی بدنه خودرو بازی کند و جلوهای پویا و دینامیک به آن ببخشد.یکی از ویژگیهای برجسته در طراحی جلو مزدا CX-۳۰، جلوپنجره بزرگ و ششضلعی آن هست که با رنگ مشکی براق، ظاهری جسورانه و تهاجمی به خودرو میبخشد. این جلوپنجره با لوگوی مزدا در مرکز آن، به نوعی معرف هویت و شخصیت این خودرو هست. چراغهای جلو با طراحی باریک و کشیده، به صورت موازی با خطوط جلوپنجره قرار گرفتهاند و با استفاده از تکنولوژی LED، نوری قدرتمند و دقیق تولید میکنند. در نمای جانبی مزدا CX-۳۰خطوط بدنه به شکلی سیال از جلو به عقب کشیده شدهاند و حالتی دینامیک و روان ایجاد کردهاند. در نمای عقب مزدا CX-۳۰، طراحی چراغهای عقب به شکل باریک و افقی صورت گرفته که به نوعی تکمیلکننده طراحی جلو و جانبی خودرو هست. استفاده از دیفیوزر عقب و خروجیهای اگزوز دوگانه که به صورت یکپارچه با طراحی بدنه ترکیب شدهاند، نه تنها بر ظاهر اسپرت و دینامیک خودرو تأکید انجام میدهد، بلکه به بهبود عملکرد آیرودینامیک خودرو نیز کمک انجام میدهد.
دیدگاهها