به گزارش پول و تجارت، بر اساس قیمت کارخانه هایما، هایما ۷X ۱.۶ لیتر توربو مدل ۱۴۰۴ به قیمت ۱ میلیارد و ۹۹۸ میلیون تومان به فروش میرسد و قیمت کارخانه هایما ۸S مدل ۱۴۰۴ در نمایندگی های ایران خودرو حوالی ۱ میلیارد و ۳۹۷ میلیون تومان تعیین شده هست.نیز برای خرید هایما S۵ ۶ سرعته اتوماتیک مدل ۱۴۰۴ از شرکت ایران خودرو باید نزدیک به ۱ میلیارد و ۱۸۳ میلیون تومان هزینه کنید. هایما S۷ ۱.۸ لیتر توربو پلاس مدل ۱۴۰۴ نیر حوالی ۱ میلیارد و ۲۰۳ قیمت دارد.جدول زیر را جهت استعلام قیمت کارخانه هایما در تیر ۱۴۰۴ مطالعه کنید.قیمت کارخانه هایما - تیر ۱۴۰۴برندسال تولیدکارکرد (کیلومتر)قیمت (تومان)هایما ۷X ۱.۶ لیتر توربو۱۴۰۴صفر۱,۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰هایما ۸S۱۴۰۴صفر۱,۳۹۷,۹۲۴,۰۰۰هایما S۵ ۶ سرعته اتوماتیک۱۴۰۴صفر۱,۱۸۳,۱۹۷,۰۰۰هایما S۷ ۱.۵ لیتر توربو پرو۱۴۰۴صفر۱,۷۹۸,۰۰۰,۰۰۰هایما S۷ ۱.۸ لیتر توربو پلاس۱۴۰۴صفر۱,۲۰۳,۳۹۳,۰۰۰مقایسه فنی هایما s۷ پلاس با فیدلیتی پرایمهایما s۷ پلاس نیروی خود را از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو با حداکثر قدرت ۱۷۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر دریافت میکند که نیروی این پیشرانه توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به محور جلو این کراساوور کامپکت چینی منتقل خواهد گردید. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد هایما s۷ هم به ترتیب برابر با ۸.۳ لیتر در صد کیلومتر و ۹ ثانیه هست.قلب تپنده فیدلیتی پرایم هم مثل رقیبش از نوع توربو اما کوچکتر هست و تنها ۱.۵ لیتر حجم دارد. این پیشرانه حداکثر قدرت ۱۵۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر را تولید و از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه (DCT) به محور جلو این محصول محبوب بهمن موتور منتقل انجام میدهد. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد فیدلیتی هم به ترتیب برابر با ۸.۱ لیتر در صد کیلومتر و ۱۱.۹ ثانیه هست.خب بهتر هست کمی از دنیای اعداد و ارقام فاصله بگیریم و به جنبههای عملی مقایسه هایما s۷ توربو با فیدلیتی بپردازیم. ابعاد بزرگتر فیدلیتی درون کابین هم خود را نشان میدهد و این محصول بهمن موتور، هم در فضای سرنشینان و هم در فضای بار، جادارتر از هایما s۷ هست. اما از نظر کیفیت سواری برتری با هایما s۷ هست و فیدلیتی به خاطر استفاده از رینگهای ۲۰ اینچی، کوبشهای بیشتری را از سطح مسیر به کابین منتقل انجام میدهد.به مقایسه عملکرد فنی و تجربه رانندگی میرسیم. هایما s۷ پلاس و فیدلیتی پرایم هر دو در مقام یک کراساوور خانوادگی نهچندان پرقدرت، شتابگیری و لذت رانندگی قابل قبولی دارند. البته تفاوت در نوع گیربکس باعث شده هست تا تجربه رانندگی این خودروها کمی باهم متفاوت باشد.در ابتدای حرکت، گیربکس دوکلاچه فیدلیتی عملکرد سریعتری دارد و این محصول بهمن موتور علیرغم وزن سنگینتر خود از هایما s۷ توربو جلو میافتد اما در ادامه پیشرانه حجیمتر و گیربکس AT محصول هایما به دادش میرسند تا اختلاف به وجود آمده را جبران کند. در زمینه هندلینگ هم به خاطر مرکز ثقل بالای دو خودرو نبایستی توقع چندانی داشته باشید اما پایداری مکانیکی فیدلیتی به خاطر استفاده از رینگهای بزرگتر، کمی بهتر هست.
دیدگاهها