به گزارش پول و تجارت براساس آگهی منتشر شده از خودروهای کارکرده در سایت های فروش خودرو، قیمت تیبا صندوق دار مدل ۱۳۹۲ کاپوت تعویض با ۳۰۰ هزار کیلومتر کارکرد حدود ۳۰۹ میلیون تومان قیمت دارد و رنو تندر ۹۰ اتوماتیک مدل ۱۳۹۵ با گلگیر رنگ و ۲۷۰ هزار کیلومتر کارکرد چیزی حدود ۷۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.طبق آگهی خودروهای کارکرده، برلیانس H۲۳۰ دنده ای مدل ۱۳۹۷ بدون رنگ با ۱۵۰ هزار کیلومتر کارکرد برخوردیم که به قیمت ۵۷۰ میلیون تومان آگهی شده قرار دارای بود. نیز قیمت پژو ۴۰۵ GLX بنزینی کارکرده مدل ۱۳۹۵ بدون رنگ با ۱۶۸ هزار کیلومتر کارکرد در بازار نزدیک به ۴۳۰ میلیون تومان تعیین شده هست. جهت استعلام قیمت خودروهای کارکرده در امروز ۱ مرداد ۱۴۰۴ جدول زیر را بخوانید.قیمت خودروهای کارکرده امروز ۱ مرداد ۱۴۰۴برندمدل (سال)رنگ/وضعیت بدنهکارکرد(کیلومتر)قیمت(تومان)تیبا صندوق دار۱۳۹۲سفید/کاپوت تعویض۳۰۰,۰۰۰۳۰۹,۰۰۰,۰۰۰رنو تندر ۹۰ اتوماتیک۱۳۹۵سفید/گلگیر رنگ۲۷۰,۰۰۰۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰برلیانس H۲۳۰ دنده ای۱۳۹۷سفید/بدون رنگ۱۵۰,۰۰۰۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰کیا ریو (مونتاژ)۱۳۸۵سفید/چندین لکه رنگ۵۰۰,۰۰۰۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰زامیاد وانت نیسان دیزلی۱۳۹۰آبی/چندین لکه رنگ۱۶۰,۰۰۰۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰پژو ۴۰۵ GLX بنزینی۱۳۹۵خاکستری/بدون رنگ۱۶۸,۰۰۰۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰مقایسه فنی برلیانس دنده ای H۳۲۰ با ام وی ام ۳۱۵برلیانس های سری ۳۰۰ در آغاز با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی از سوی پارس خودرو عرضه شدند. چندی بعد، برلیانس و پارس خودرو، پیشرانه قوی تر ۱.۶۵ لیتری را برای این خودروها در نظر گرفتند. اما از آنجا که عمده مدل های موجود در بازار، از نوع ۱.۵ لیتری هستند، ملاک ما هم در این مقایسه، نسخه ۱.۵ لیتری دنده ای H۳۲۰ هست تا از هر نظر، شبیه تر به ۳۱۵ باشد.این یک پیشرانه با بازدهی متوسط هست که ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. طبیعتا از چنین اعداد و ارقامی نمی توان انتظار سرعت و شتاب بالا را دارای بود.شتاب برلیانس H۳۲۰ در نسخه های اتوماتیک، چندان جای تعریف ندارد. ترکیب یک گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته با پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی، اصلا جالب توجه نیست.اما در نسخه های دنده ای، اوضاع اندکی بهبود می یابد و H۳۲۰ با جعبه دنده ۵ سرعته دستی، چابک تر از نسخه های اتوماتیک ظاهر می شود.به گونه ای که می تواند شتاب صفر تا صد را در ۱۳ ثانیه پر کند. سواری برلیانس H۳۲۰ به لطف تایر های فاق بلندی که دارد، نرم و لذت بخش هست.در بحث پایداری، نظر به شراکت برلیانس با ب ام و که در تولید خودروهایی با هندلینگ بالا تخصص دارد، می توان بیان کرد که محصولات برلیانس نیز خوب عمل می کنند و چسبندگی H۳۲۰ نیز به آسفالت، قابل قبول هست.ام وی ام ۳۱۵ از ابتدا با پیشرانه ای ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به ایران آمد. موتور ۱۵۰۰ سی سی ۳۱۵، پیشرانه ای ۱۶ سوپاپ هست که ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور، تولید می کند. چری بر خلاف برلیانس، در نسل های قبلی هیچ گاه نسخه اتوماتیک ۳۱۵ را به ایران نیاورد. با این حال، به تازگی زمزمه های حضور ۳۱۵ اتومات در بازار، شنیده می شود.
دیدگاهها