به گزارش پول و تجارت به نقل از ایکوپرس، عادل پیرمحمدی، مدیرعامل ایرانخودرو، با اشاره به ورود این خودروساز به عصری تازه، از رشد، اصلاح ساختار و بهبود عملکرد و نیز از تحولات اساسی در مسیر سودآوری و بازسازی خبر داد.افزایش سرمایه و خروج از ماده ۱۴۱وی بیان کرد: افزایش ۷۵۰ درصدی سرمایه از محل تجدید ارزیابی داراییها، ایرانخودرو را از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج کرد؛ اقدامی بنیادین که مسیر را برای رشد پایدار، جذب سرمایه و توسعه متوازن هموار کرد.رشد سهم تولید در صنعت و بازاروی اعلام کرد: در ۴۰ روز پایانی سال ۱۴۰۳، تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته و در چندین روزها به رکورد ۳۵۵۰ دستگاه در روز رسیده هست. تولید ۵۳ هزار دستگاه خودرو در اسفندماه، رکورد هفت سال اخیر از زمان برجام تاکنون را شکست. در سهماهه نخست ۱۴۰۴ نیز، ایرانخودرو موفق به کسب بیش از ۵۰ درصد سهم تولید خودروی سواری کشور گردید.افزایش سهم از زنجیره تولیدمدیرعامل ایرانخودرو ادامه داد: با اجرای پروژههای توسعهای در حوزه محصول، سهم ایرانخودرو از زنجیره تولید خودرو در کشور از ۴۱ به ۵۱ درصد افزایش یافته که نشان از بازگشت این شرکت به جایگاه برتر در صنعت خودروی ایران دارد.وی با بیان اینکه با هدف بهینهسازی ترکیب محصولات، تولید خودروهای قدیمی و زیانده متوقف شده و تولید خودروهای بهروز افزایش یافته، افزود: پروژههای معوق توسعه محصول احیا و تولید نخستین محصول جدید در نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد گردید.شاخصهای کیفی و کاهش تعهدات معوقبه گفته پیرمحمدی، در ارزیابیهای وزارت صمت و سازمان بازرسی کیفیت، ایرانخودرو بهبود ۱۷ تا ۲۱ نمرهای در شاخصهای کلان کیفیت را تجربه کرده و در بسیاری از پارامترها بالاتر از متوسط صنعت قرار گرفته هست. تعهدات معوق از ۴۶هزار و ۹۷۸ دستگاه در فروردین ۱۴۰۳ به سه هزار و ۴۳۰ دستگاه در پایان خرداد رسید که نشان از کاهش بیش از ۹۰ درصدی دارد.حرکت به سوی خودروهای هیبریدی و کممصرفپیرمحمدی از تمرکز ایرانخودرو بر توسعه فنآوریهای پاک خبر داد و بیان کرد: تولید خودروهای هیبریدی بهعنوان راهحلی برای بحران سوخت و الزامات محیطزیستی در دستور کار قرار گرفته و برای نخستینبار، خودروی هیبریدی داخلی تولید خواهد گردید.چابکسازی ساختار و انحلال شرکتهای زیاندهبه گفته وی، ۲۸ شرکت زیانده و غیراستراتژیک منحل شدند و تعداد شرکتهای گروه از ۱۲۲ به ۹۴ کاهش یافت. در ۱۳ شرکت نیز اعضای هیاتمدیره از پنج به سه نفر کاهش یافتهاند. پروژههای پرهزینه متوقف شده و منابع به طرحهای راهبردی تخصیص یافته هست.اصلاح قیمتها برای پایداری مالیمدیرعامل ایرانخودرو در ادامه با اشاره به ضرورت اصلاح و واقعیسازی نرخ فروش محصولات بیان کرد: در خرداد و تیر ۱۴۰۴، قیمت محصولات داخلی و مونتاژی نظر به افزایش نرخ ارز، رشد هزینههای تولید و افزایش حقوق و دستمزد اصلاح گردید. این اقدام برای جلوگیری از زیان و حرکت به سمت سوددهی سبد تولید ضروری قرار دارای بود.وی با اشاره یه افزایش ارزش نماد و اعتماد سهامداران عنوان کرد: ارزش نماد ایرانخودرو طی یک سال گذشته ۷۶ درصد رشد کرده که ۴۳ درصد آن پس از فرایند خصوصیسازی مدیریت رقم خورده هست؛ این رشد نشانهای از افزایش اعتماد سهامداران به آینده شرکت هست. میزان رشد نماد خودرو در این مدت چندین برابر رشد شاحص کل بورس بوده هست.تمرکز بر خدمات پسازفروش و رضایت مشتریپیرمحمدی با تاکید بر ارایه خدمات ممتاز به مشتریان تصریح کرد: افزایش رضایت عمومی در حوزه خدمات پسازفروش در دستور کار سال جاری قرار گرفته هست. برنامههای عملیاتی برای ارتقای این بخش بهطور جدی دنبال خواهد گردید.فعالیتهای اجتماعی و مسئولیتپذیری شرکتیوی افزود: ایرانخودرو در راستای مسوولیت اجتماعی، اقداماتی نظیر ساخت آشپزخانه صنعتی برای کارکنان، تعمیر خودروهای آسیبدیده در حادثه اسکله بندرعباس و تعویض خودروهای آسیبدیده ناشی از جنگ به قیمت در کارخانه را انجام داده هست.ایرانخودرو امروز، متفاوت از دیروزپیرمحمدی ادامه داد: روزگاری نماد «خودرو» مترادف زیان و رکود قرار دارای بود، اما امروز با رشد تولید، اصلاح ساختار، افزایش اعتماد بازار و رشد ارزش سهام نسبت به شاخص کل، ایرانخودرو پیشتاز صنعت خودروسازی کشور هست. این شرکت با مشارکت بخش خصوصی، در مسیر بازسازی هوشمندانه گام برداشته و فصلی نو در توسعه را آغاز کرده هست.پیرمحمدی بیان کرد: گروه صنعتی ایران خودرو با ۶۶ هزار نفر و شرکت ایران خودرو با ۲۳ هزار نفر نیروی انسانی، ۵۱۰ شرکت قطعهساز در زنجیره تامین و اشتغالزایی غیرمستقیم برای بیش از ۷۰۰ هزار نفر، از بزرگترین مجموعههای صنعتی کشور هست. تعداد نمایندگیها به ۶۶۴ مورد، فروشگاههای قطعه به ۱۲۷۴ فروشگاه و ظرفیت پذیرش خدمات پس از فروش به روزانه ۲۰ هزار خودرو رسیده هست.
دیدگاهها