به گزارشبازار، مشهدی شریف با اشاره به شکسته شدن سقف اسقاط خودروهای فرسوده در سال گذشته افزود: اسقاط خودروهای فرسوده در سال ۱۴۰۳ به بالاترین میزان در ده سال گذشته با اسقاط بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه رسید.وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون اسقاط خودروهای فرسوده با رکود بی سابقهای به علت نبود نقدینگی مواجه شده هست که دلیل اصلی آن پرداخت نکردن بدهیهای خودروسازان کشور به مبلغ حدود یک و نیم همت (هزار و پانصد میلیارد تومان) به مراکز اسقاط خودروهای فرسوده بوده هست.مشهدی شریف افزود: بیشترین بدهی خودروسازان به مراکز اسقاط خودروهای فرسوده مربوط به شرکت خودروسازی سایپا با بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان و شرکت کرمان موتور با بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان هست که اگر این بدهیها در موعد مقرر به مراکز اسقاط خودروهای فرسوده پرداخت میگردید شاهد اسقاط ماهانه ۱۵ هزار دستگاه خودروی فرسوده بودیم.رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده ایران در ادامه بیان کرد: مجموع خودروهای اسقاط شده از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۶۷ هزار دستگاه خودرو بوده ضمن اینکه بخش قابل توجهی از این تعداد، خودروهای اسقاط نشده سال ۱۴۰۳ بوده هست.وی افزود: پیش بینی خواهد گردید اگر اسقاط خودروهای فرسوده با همین شرایط پیش برود حداکثر تعداد اسقاط خودروهای فرسوده تا پایان سال به ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو برسد.مشهدی شریف اضافه کرد: نبود نقدینگی در مراکز اسقاط خودروهای فرسوده به خاطر پرداخت نکردن بدهیهای خودروسازان به مراکز اسقاط منجر به رکود اسقاط خودروهای فرسوده شده هست به طوری که آمار اسقاط خودروهای فرسوده از ابتدای سال ۱۴۰۴ تاکنون، حداقل ۶۰ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده هست.رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده ایران بیان کرد: در صورت پرداخت بدهی خودروسازان به مراکز اسقاط خودروهای فرسوده، در چهار ماهه نخست امسال، در مجموع تعداد ۱۲۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده، اسقاط میگردید.وی نیز افزود: خودروسازان وجوه گواهی اسقاط خودروهای فرسوده را بیش از یک ماه زودتر از تحویل خودروها به متقاضیان دریافت میکنند، اما همچنان به مراکز اسقاط خودروهای فرسوده بدهکار هستند.
دیدگاهها