اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد خودروهای جتا / معامله جتا VS۷ چقدر سود دارد؟ + جدول مرداد ۱۴۰۴
کد خبر : ۲۴۹۳۳
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۵/۰۸
-
زمان : ۲۰:۰۰
|
دسته بندی: خودرو

اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد خودروهای جتا / معامله جتا VS۷ چقدر سود دارد؟ + جدول مرداد ۱۴۰۴

در این گزارش اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد جتا را بخوانید.

به گزارش پول و تجارت،براساس قیمت بازار و کارخانه خودروهای جتا در مرداد ۱۴۰۴، جتا VS۵در نمایندگی های این خودرو۲میلیارد و۲۴۴میلیون تومان قیمت دارد درحالی که این خودرو در بازار آزاد به قیمت۲میلیارد و۲۸۰میلیون تومان به فروش می‌رسد بدین ترتیب اگر این خودرو را از کارخانه بخریم و در بازار بفروشیم حدود ۳۶ میلیون تومان سود خواهیم کرد.قیمت جتا VS۷نیز در بازار حدود۲میلیارد و۴۴۰میلیون تومان رسیده هست اما در کارخانه این خودرو حدود۲میلیارد و۷۲۰میلیون تومان قیمت دارد به همین ترتیب در صورت معامله این خودرو ۲۸۰میلیون تومان ضرر خواهید کرد.جهت استعلام قیمت کارخانه و بازار جتا در مرداد ۱۴۰۴ جدول زیر را مطالعه کنید.قیمت کارخانه و بازار جتا - مرداد ۱۴۰۴برندقیمت بازار (تومان)قیمت کارخانه (تومان)اختلاف قیمت (تومان)جتا VS۵۲,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۲۴۴,۰۰۰,۰۰۰۳۶,۰۰۰,۰۰۰جتا VS۷۲,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰-مشخصات فنی جتا VS۷جتا VS۷ از پلتفرم گروه فولکس واگن سود می‌برد و بر همین اساس موتور ساخت همین کمپانی معتبر آلمانی روی آن نصب شده هست. این پیشرانه توربوشارژ ۴ سیلندر، ۱.۴ لیتر حجم دارد و می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. حداکثر گشتاوری که توسط این موتور تولید خواهد گردید، ۲۵۰ نیوتن.متر هست که خوشبختانه از دورهای پایین، یعنی ۱۷۵۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار دریافت می‌کند و توان حرکتی مناسبی در سبقت‌گیری و شتاب‌گیری ثانویه به وجود می‌آورد.جتا VS۷ یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک را به خدمت گرفته که این مورد نکته مثبتی برای طرفداران خودروهای با استهلاک پایین و سواری متعادل به شمار می‌رود. نظر به استفاده از گیربکس‌ دوکلاچه روی محصولات چینی و ایراداتی که در آنها شاهد هستیم، وجود گیربکس اتوماتیک معمولی با مبدل گشتاور می‌تواند نقطه قوتی برای خودروهای جدید باشد. در مورد شتاب صفر تا ۱۰۰ جتا VS۷ اطلاعات رسمی منتشر نشده، اما نظر به توان موتور و وزن ۱۴۲۵ کیلوگرمی، احتمال می‌دهیم که این محصول مشترک فولکس واگن و گروه فاو بتواند در مدت زمان ۱۰.۵ تا ۱۱ ثانیه فرایند شتاب‌گیری صفر تا صد را انجام دهد. نیز میزان مصرف سوخت آن نیز به طور متوسط ۷.۲ لیتر در صد کیلومتر برآورد خواهد گردید.در تجربه سواری با این خودرو متوجه خواهید گردید که سیستم تعلیق در شرایط عادی کم‌کوبش هست و سر و صدای محیط چندان داخل کابین شنیده نمی‌شود. اما در مسیرهای ناهموار امکان دارد خشکی سیستم تعلیق را نسبتاً حس کرد. لازم به ذکر هست که بیشتر کراس‌اوورها برای کاهش حرکات عرضی بدنه و ارتقای پایداری خودرو در پیچ‌ها، سیستم تعلیق خشک‌تری در مقایسه با سایر خودروها دارند که در VS۷ نیز امکان دارد آن را احساس کرد.البته خوشبختانه سیستم تعلیق عقب جتا VS۷ از نوع مالتی لینک مستقل هست و این قضیه می‌تواند در ارتقای کیفیت سواری و نیز پایداری خودرو در عبور از مسیرهای منحنی تاثیر بسزایی داشته باشد.
تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه