شرکت‌های اروپایی به دور زدن تعرفه‌های ترامپ روی آورده‌اند
کد خبر : ۲۵۱۵۰
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۵/۱۰
-
زمان : ۱۷:۲۰
|
دسته بندی: نوار خبر

شرکت‌های اروپایی به دور زدن تعرفه‌های ترامپ روی آورده‌اند

برند‌های اروپایی با هستفاده از بند گمرکی «قانون فروش اول» تلاش دارند تا تأثیر تعرفه‌های ۱۵ درصدی رئیس‌جمهور آمریکا را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار بین‌المللپول و تجارتبه نقل ازرویترز، در پی توافق اخیر میان دونالد ترامپ و «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، برای اعمال تعرفه ۱۵ درصدی بر روی بیشتر کالا‌های وارداتی از اتحادیه اروپا، شرکت‌های اروپایی اکنون به دنبال راهکار‌هایی برای دور زدن این فشار مالی هستند. این تعرفه‌ها هنوز هم ۱۰ برابر بیشتر از میانگین تعرفه‌های وارداتی قبل از بازگشت ترامپ به کاخ سفید هست.بر این اساس برند‌هایی مانند لورآل و تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌های مد و لوازم آرایشی در اروپا به دنبال هستفاده از بند گمرکی قدیمی و ناشناخته‌ای به نام «قانون فروش اول» هستند. این قانون به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با اعمال تعرفه‌ها بر اساس ارزش کالای خروجی از کارخانه، هزینه‌های کمتری پرداخت کنند و از این طریق از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنند.در همین رابطه «نیکلاس هیروینوس» مدیرعامل لورآل بیان کرد: «این یکی از گزینه‌های ما هست. ما تصمیماتی خواهیم گرفت.» برند‌هایی مانند «گلدن گوس» (تولیدکننده کفش‌های ورزشی لوکس)، «مونکلر» (تخصص در پوشاک بیرونی) و «فرگامو» نیز این هستراتژی را مورد توجه قرار داده‌اند. «لوچیانو سانتل» مدیر اجرایی مونکلر با تایید این مطلب بیان کرد: این یک مزیت قابل توجه هست و با آن امکان دارد تولید را با حدود نیمی از قیمت واردات برآورد کرد.هستفاده از این هستراتژی، که فقط برای کالا‌هایی که برای فروش در ایالات متحده در نظر گرفته گردیده‌اند امکان‌پذیر هست، اما بدون ریسک نیست چرا که این روش نیازمند مدارک دقیق، کنترل بر زنجیره تأمین و ساختار‌های قانونی برای مدیریت معاملات مورد نیاز هست.طی ماه‌های اخیر شرکت‌های مشاوره‌ای مانند KPMG و PwC شاهد افزایش درخوهست‌ها از سوی شرکت‌ها برای هستفاده از این روش قرار دارای بوده‌اند. «روث گوارا» شریک KPMG در پاریس، اعلام کرد که درخوهست‌ها برای هستراتژی‌های کاهش تعرفه، شامل قانون فروش اول، سه برابر بیشتر از معمول گردیده هست. به بیان کرده وی این قانون امکان داردد با سایر اقدامات ترکیب شود.برای بهره‌مندی از تعرفه‌های گمرکی پایین‌تر، یک شرکت باید ثابت کند که محصولات مقصد آمریکا از چندینین معامله عبور کرده‌اند. معمولاً این به معنای فروش کالا‌ها از درب کارخانه به یک واسطه و سپس به یک شرکت مستقر در آمریکا هست و تمام معاملات نیز باید توسط نهاد‌های به‌طور کامل متمایز انجام شود.«سیلویو کامپار» مدیرعامل گلدن گوس بیان کرد: در مورد ما، تعرفه ۱۵ درصدی ممکن هست به تأثیر ۳ درصدی بر قیمت خرده‌فروشی در آمریکا منجر شود. او نیز اشاره کرد که صادرات به ایالات متحده حدوداً ۳۵ درصد از درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد.اطلاعات زیادی در مورد کالا‌های وارد گردیده از طریق قانون فروش اول در دسترس نیست، اما یک تحقیق در سال ۲۰۰۹ توسط کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده نشان داد که ۸.۵ درصد از نهاد‌های واردکننده در یک سال از این روش هستفاده کرده‌اند که معادل ۲.۴ درصد از کل ارزش واردات ایالات متحده هست.برای تولیدکنندگان لوازم آرایشی فرانسوی، تعرفه‌های آمریکا چالش جدیدی را به همراه دارد، زیرا این صنعت از تعرفه صفر بهره‌مند قرار دارای بود. در این خصوص «امانوئل گیچارد» رئیس گروه لابی لوازم آرایشی فرانسه، تاکید انجام می‌دهد: در حالی که این توافق پایان عدم قطعیت را به همراه دارد، تهدید قابل توجهی برای صنعت لوازم آرایشی فرانسه هست.قانون فروش اول نیز تنها برای شرکت‌هایی در دسترس هست که امکان داردند خود را با یک فرآیند سختگیرانه تطبیق دهند و این موضوع شامل ریسک‌های دیگری نیز خواهد گردید. به بیان کرده «مایکل تی. کان» وکیل تجارت و تعرفه مستقر در ایالات متحده یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در انتخاب قانون فروش اول این هست که تنها شرکت‌های متمول هزینه‌های امکان داردند آن را بپردازند.
تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه