به گزارش پول و تجارت،طبق قیمت بازار و کارخانه محصولات سایپا در مرداد ۱۴۰۴،سوزوکی سیاز ۲۰۲۵ در نمایندگی های این خودرو حوالی۱ میلیارد و ۷۲۰میلیون تومان قیمت دارد درحالی که قیمت این خودرو در بازار آزاد حدود۱ میلیارد و ۸۸۰میلیون تومان اعلام شده هست بدین ترتیب معامله سوزوکی سیاز ۲۰۲۵ حدود ۱۶۰ میلیون تومان سود دارد.سوزوکی ویتارا ۲WD نیز با قیمتی حدود۳میلیارد و۲۱۰میلیون تومان در بازار به فروش میرسد اما قیمت کارخانه این خودرو خودرو حدود۲ میلیارد و ۳۴۰میلیون تومان اعلام شده هست به همین ترتیب در صورت معامله این خودرو نزدیک به ۸۷۰ میلیون تومان سود خواهید کرد. اما درصورتی که سوزوکی جیمنی (۵ در) را از کارخانه با قیمت۲میلیارد و۸۷۰میلیون تومان بخرید و در بازار با قیمت ۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان بفرشید حوالی ۵۰ میلیون تومانضرر خواهید کرد.جهت استعلام قیمت کارخانه و بازار محصولات سوزوکی در مرداد ۱۴۰۴ جدول زیر را مطالعه کنید.قیمت کارخانه و بازار محصولات سوزوکی - مرداد ۱۴۰۴برندقیمت بازار (تومان)قیمت کارخانه (تومان)اختلاف قیمت(تومان)سیاز ۲۰۲۵۱,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰۱,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰+بالنو ۲۰۲۵۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰۱,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰+ویتارا ۲WD۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰+فرانکس۲,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰+جیمنی (۵ در)۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰-آشنایی با مشخصات فنی سوزوکی بالنوسوزوکی بالنو یک هاچبک کوچک به حساب میآید، از این رو نمیشود توقع پیشرانهای حجیم را زیر کاپوت آن داشته باشید. قدرت بالنو توسط موتور ۱.۵ لیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی تامین خواهد گردید. این پیشرانه حداکثر ۱۰۵ اسببخار قدرت و ۱۳۸ نیوتنمتر گشتاور آزاد انجام میدهد. ظاهراً سوزوکی سیاز و سوزوکی بالنو از یک پیشرانه بهره میبرند. در بخش انتقال قدرت، شاهد استفاده از گیربکس چهارسرعته اتوماتیک هستیم که بازهم این مورد با سوزوکی سیاز مشترک هست. این گیربکس قدرت و گشتاور را به دیفرانسیل جلو انتقال میدهد.شتاب صفر تا صد رسمی سوزوکی بالنو معادل ۱۱ ثانیه اعلام شده هست که برای خودرویی با وزن یک تن راضیکننده خواهد قرار دارای بود. مصرف سوخت ترکیبی سوزوکی بالنو بزرگترین مزیت این خودرو به شمار میرود. بالنو در سیکل ترکیبی به ازای صد کیلومتر پیمایش، ۵.۴ لیتر بنزین میسوزاند. باک سوخت این خودرو نیز ۳۷ لیتر حجم دارد، بنابراین برد سوزوکی بالنو حدود ۶۸۵ کیلومتر خواهد قرار دارای بود. سیستم تعلیق سوزوکی بالنو همانند پیشرانه این خودرو ساده هست. سیستم تعلیق مکفرسون در جلو و میله پیچشی نیمه مستقل در عقب، وظیفه دفع و جذب ضربات وارده به اتاق خودرو را برعهده دارند. از این نظر امکان دارد بیان کرد که سوزوکی بالنو در وضعیت مشابهی نسبت به پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷ و رانا قرار دارد. ترمزهای این خودرو نیز در جلو از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسهای هستند.
دیدگاهها