اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد وانت نیسان / معامله کدام مدل سود بیشتری دارد؟ + جدول مرداد ۱۴۰۴
کد خبر : ۲۵۷۴۱
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۵/۱۴
-
زمان : ۰۷:۵۹
|
دسته بندی: خودرو

اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد وانت نیسان / معامله کدام مدل سود بیشتری دارد؟ + جدول مرداد ۱۴۰۴

در این گزارش به بررسی میزان اختلاف قیمت بازار آزاد و کارخانه وانت نیسان می‌پردازیم.

به گزارش پول و تجارت، بر اساس قیمت وانت نیسان در بازار آزاد و کارخانه، قیمت وانت نیسان در بازار آزاد۷۹۶میلیون تومان هست این در حالی هست که قیمت کارخانه این خودرو حدود ۱۳میلیون تومان ارزان تر هست و بدین ترتیب وانت نیسان در نمایندگی‌های سایپا به قیمت۷۸۳میلیون تومان به فروش می‌رسد معامله این خودرو بیشترین سود را در بین خانواده وانت نیسان دارد.قیمت بازار وانت نیسان گازسوز نیز حدود۸۴۲میلیونتومان هست و در کارخانه نزدیک به۸۳۵میلیون تومان قیمت دارد بدین ترتیب با خرید وانت نیسان گازسوز (رادیال) از کارخانه و فروش آن در بازار آزاد حدود ۸ میلیون تومان سود می‌کنید. در جدول زیر قیمت کارخانه و بازار آزاد وانت نیسان در مرداد ۱۴۰۴ را بخوانید.قیمت کارخانه و بازار آزاد وانت نیسان - مرداد ۱۴۰۴برندقیمت بازار آزاد(تومان)قیمت کارخانه(تومان)اختلاف قیمت(تومان)وانت نیسان۷۹۶,۰۰۰,۰۰۰۷۸۳,۵۴۷,۰۰۰۱۳,۰۰۰,۰۰۰وانت نیسان (رادیال)۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰۷۸۹,۲۴۷,۰۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰وانت نیسان گازسوز۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰۸۳۵,۴۲۲,۰۰۰۷,۰۰۰,۰۰۰وانت نیسان گازسوز (رادیال)۸۴۹,۰۰۰,۰۰۰۸۴۱,۱۲۲,۰۰۰۸,۰۰۰,۰۰۰مقایسه فنی نیسان زامیاد با پادرا پلاسزامیاد برای ایجاد تمایز پادرا پلاس با نیسان آبی و در عین حال حفظ یکپارچگی این وانت با نسخه پرفروش، به تعویض اتاق بسنده کرد و مشخصات فنی و قوای محرکه را تغییر نداد. با این اوصاف زیر کاپوت هر دو نسخه یک پیشرانه قدیمی ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر بنزینی هست که می‌تواند در شرایط ایده آل، ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند.با این حال گروه خودروسازی زامیاد با علم به این موضوع که موتور فوق قدیمی و از رده خارج شده هست، نسخه ارتقایافته این پیشرانه را جایگزین کرده که با نام M۲۴ پلاس شناخته خواهد گردید. هدف از طراحی و تعبیه این موتور روی پادرا پلاس و نیسان زامیاد، بهینه شدن مصرف سوخت و نیز کنترل هر چه بیشتر آلاینده‌های خروجی از اگزوز بوده هست. به همین خاطر پیشرانه قبلی مجهز به کالیبراسیون موتور یا ECU، کاتالیست جدید و دریچه گاز برقی شده هست.هم اکنون وانت نیسان با موتور ام ۲۴ در هر صد کیلومتر مسافتی که طی انجام می‌دهد، ۱۰.۷ لیتر سوخت می‌سوزاند و این در شرایطی اتفاق می‌افتد که نه در قدرت و نه گشتاور، تغییری داده نشده و گیربکس هم همان ۵ سرعته دستی هست. ترمزهای عقب هر دو وانت همچنان کاسه‌ای بوده و در نسخه‌های گازسوز عرضه خواهند گردید. (قدرت و گشتاور مدل دوگانه سوز به ۸۰ اسب بخار و ۱۶۰ نیوتن متر می‌رسد)
تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه