ارزنده‌ترین خودروهای سامانه وارداتی برای مصرف شخصی کدام‌اند؟
کد خبر : ۲۶۰۲۱
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۵/۱۵
-
زمان : ۱۳:۰۵
|
دسته بندی: خودرو

ارزنده‌ترین خودروهای سامانه وارداتی برای مصرف شخصی کدام‌اند؟

سامانه عرضه خودروهای وارداتی دو دسته متقاضی دارد: عده ای که به دنبال انتخاب یک خودرو برای مصرف شخصی هستند و عده ای که به دنبال سرمایه گذاری روی پرسودترین خودرو هستند. اگر شخصی به دنبال خرید خودرو سرمایه ای باشد بدون شک بیشتر به سراغ گزینه هایی می رود که تازه وارد از برند های معتبر هستند یا خودرویی که در بازار پیشتر به تعداد کم وارد شده و برای آن به خوبی بازارسازی شده هست؛ معمولا متقاضیان این دسته از خودروها یعنی کالای سرمایه ای بسیار زیاد و میزان عرضه بسیار کم هست و به همین دلیل شانس متقاضیان تا حد زیادی کاهش پیدا می کند و این روند به لاتاری واقعی شانس تبدیل می شود.

به گزارش پول و تجارت، اگر به دنبال یک خودرو برای مصرف شخصی هستید شاید به احتمال زیاد اصلا نیاز نباشد که به سراغ گزینه‌های سرمایه‌ای با عرضه کم و متقاضی زیاد بروید. خودرو مناسب شما بار‌ها در سامانه واردات عرضه شده و در زمره ۵ خودرو پرتیراژ وارداتی قرار دریافت می‌کند که در پی آن بدون شک در زمینه تامین قطعه و پوشش گسترده خدمات پس از فروش آن‌ها برنامه ریزی دقیقتری انجام شده و حتی اگر هیچ شرکتی قطعاتش را تامین نکند، بازار افترمارکت قطعا به این سمت حرکت انجام می‌دهد، اما این تضمین به هیچ وجه برای خودرو‌های با واردات محدود وجود ندارد چرا که بسیاری از شرکت‌ها از ابتدای وردات تا کنون نه ارزی برای واردات قطعه گرفته‌اند و نه ثبت سفارش قطعاتشان انجام شده هست. از طرف دیگر برند معتبر در کنار خدمات پس از فروش می‌تواند انتخاب بهتری را برای شما رقم بزند لذا در ادامه نگاهی به بهترین انتخاب‌ها برای مصرف شخصی از نخستین مرحله عرضه خودرو‌های وارداتی در سال ۱۴۰۴ خواهیم دارای بود.نیسان سیلفینیسان سیلفی در سامانه خودرو‌های وارداتی توسط آرین موتور با قیمت مبادی ورودی ۲.۴ میلیارد تومان عرضه شده و این روز‌ها در بازار حدود ۳.۶ میلیارد تومان قیمت می‌خورد. بر اساس اطلاعات به دست آمده آمار عرضه این سدان در مرحله اخیر بسیار بالا و شانس برنده شدن آن برای متقاضیان بسیار بالا هست و نیز خودرو‌ها به ایران رسیده‌اند و تحویل در سریعترین زمان ممکن انجام خواهد گردید.ایرانی‌ها برند نیسان را دوست دارند و سدان معروفش یعنی ماکسیما از پرچمداران همواره در اوج این برند در ایران به حساب می‌آید. نیسان سیلفی با طراحی جذاب حداقل در گام اول دلربایی خوبی در بازار ایران را به نمایش می‌گذارد. این خودرو در زمره پرتیراژترین وارداتی‌ها قرار میگیرد که خیالتان را از پشتیبانی قطعات و خدمات راحت انجام می‌دهد. تکنولوژی این خودرو REV یا بُردافزا هست که در آن موتور بنزینی به محور متصل نیست و به عنوان ژنراتور وظیفه شارژ باتری‌ها برای به حرکت درآوردن موتور الکتریکی را بر عهده دارد لذا چندین مزیت در بازارخودرو ایران نصیب شما خواهد گردید نخست آنکه محدودیت‌های زیرساخت شارژ گریبان شما را نمی‌گیرد، دومین نکته مربوط به مزیت‌های موتور الکتریکی هست که گشتاور به مراتب بیشتری از موتور بنزینی تولید انجام می‌دهد و این گشتاور دائما در مدار هست و به همین واسطه در این سدان نیسان دائما ۳۰۰ نیوتون متر گشتاور در اختیار شما روی یک سدان ۱۴۵۷ کیلوگرمی قرار دریافت می‌کند. اگر می‌خواهید درک صحیحی از این گشتاور داشته باشید بد نیست بدانید که یک کراس اوور ۲.۵ تُنی بنزینی با چنین گشتاوری شتابی حدود ۹ ثانیه خواهد دارای بود لذا در نیسان سیلفی خیالتان از کشش و شتاب راحت خواهد گردید. موتور بنزینی که وظیفه شارژ باتری‌های سیلفی را بر عهده دارد ۳ سیلندر و بسیار کم مصرف هست و تنها ۳.۹ لیتر در سیکل ترکیبی صد کیلومتر برای شارژ باتری‌ها نیاز دارد. نیسان به این تکنولوژی اختصاصی e-power بیان می‌کند و آن را روی  عمده محصولاتش نصب کرده هست. مزیت دیگر سیلفی به عنوان خودرو بُردافزا کاهش بار حرکتی از روی موتور بنزینی و انتقال آن به مجموعه الکتریکی هست که تقریبا به تعمیر و نگهداری خاصی نیاز ندارد لذا هم عمر موتور بنزینی به مراتب بیشتر خواهد گردید و هم موتور برقی بدون نیاز به سرویس خاصی نیاز شما را تامین انجام می‌دهد بدون آنکه نگران زیرساخت شارژ باشید.تویوتا کرولا و لوینپرتیراژترین خودروهای وارداتی بدون شک تویوتا کرولا و لوین هستند. انرژی موتور، سایپا، ایساتیس تجارت، بیناس تجارت و نگین تندیس عرضه کندگان کرولا و لوین در سامانه واردات هستند.این خودرو قابلیت عرضه با پیشرانه‌های ۱.۲ لیتری تا ۲ لیتری در بازار‌های مختلف جهانی را دارد، اما بهینه‌ترین نسخه آن مجهز به پیشرانه ۱.۲ لیتری سری ۸NR تویوتا هست که در تویوتا آئوریس و CH-R نیز مورد استفاده قرار گرفته هست و حداکثر توان این پیشرانه ۱۱۹۷ سی سی توربو به ۱۱۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به ۱۸۵ نیوتون متر می‌رسد. سیستم انتقال قدرت در نمونه وارداتی از نوع CVT با قابلیت تعویض مصنوعی ۱۰ سرعته هست که در مجموع می‌تواند شتاب صفر تا صد این سدان حدودا ۱.۳ تُنی را به حدود ۱۰ ثانیه برساند و البته مصرف سوخت ترکیبی ۵.۸۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را رقم بزند که در ترکیب با ظرفیت مخزن سوخت ۵۰ لیتری، امکان پیمایش متوسط ۸۵۰ کیلومتری را فراهم انجام می‌دهد.تویوتا کرولا و لوین هیبرید به پیشرانه ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی ۸ZR مجهز هستند که در هماهنگی با موتور الکتریکی سیستم ترکیبی هیبریدی تویوتا را تشکیل می‌دهد. این پیشرانه ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ، به تنهایی ۹۸ تا ۱۰۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر تولید انجام می‌دهد. نیز یک پیشرانه الکتریکی ۱۳۵ تا ۱۴۰ اسب بخار با گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر هم در کنار این قوای محرکه بنزینی قرار دارد. جعبه دنده اتوماتیک E-CVT نسل جدید که یک موتور الکتریکی دیگر را جهت بازیافت انرژی در دل خود جای داده هست، ترکیب توان الکتریکی و بنزینی را به محور جلوی تویوتا کرولا هیبرید می‌رساند. این خودرو به شش کیسه هوا، سانروف برقی، فرمان کمکی برقی، تهویه اتوماتیک، ترمز پارک برقی، اتوهلد، استارت دکمه‌ای، فناوری LED چراغ ها، سنسور نور، رادار خط خوان، رانندگی خودکار بین خطوط، رانندگی خودکار در ترافیک، ترمز اضطراری اتوماتیک، نور بالای اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، رینگ آلومینیومی، جلو آمپر دیجیتال، تنظیم حالت رانندگی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار تابلوخوان و… مجهز هست.چانگانCS55وCS35سایپا با چانگان هایCS55پلاس وCS35پلاس در زمره پرتیراژترین واردکننده ها قرار دارد و این دو کراس اوور نیز با استقبال قابل توجهی مواجه شده اند. هر دو کراس اوورچانگان در جدیدترین مرحله سامانه واردات نیز عرضه شده اند.قلب تپنده چانگان CS۵۵ PLUS یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم GDi هست. این پیشرانه از فناوری بلو کور چانگان بهره می‌برد که نسبت به دیگر موتور‌های این شرکت مصرف سوخت پایین‌تر و بازدهی بیشتری دارد. این پیشرانه قادر هست قدرت نهایی ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور نهایی ۳۰۰ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه‌تر به چرخ‌های جلو منتقل کند. سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلو این خودرو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع مولتی لینک هست که سواری نرمی را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد. چانگان CS۵۵ پلاس دارای استاندارد یورو ۶ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۵.۹ لیتر هست. از مهمترین امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو امکان دارد به سنسور نور، سنسور باران، فناوری LED چراغ‌ها، استارت دکمه‌ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، صندلی برقی راننده، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، جلو آمپر دیجیتال، تهویه اتوماتیک، پاکسازی هوای کابین، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، رینگ آلومینیومی، سیستم صوتی پایونیر، سنسور پایش باد تایر‌ها، فرمان کمکی برقی، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و ... اشاره کرد.قوای فنی این کراس اوور کامپکت را یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت (TGDi) تشکیل داده هست. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۱۵۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۵۵ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده دوکلاچه تَر به چرخ‌های جلو می‌رسد. نکته مهم این هست که این موتور از سری موتور‌های بلوکُر جدید چانگان هست و از مزیت‌های آن امکان دارد به راندمان حرارتی مناسب و نیز تولید آلایندگی کم اشاره کرد. سیستم تعلیق در جلو از نوع مکفرسون هست، اما در عقب تعلیق ساده توییست بیم را داریم. پیشرانه چانگان CS۳۵ پلاس استاندارد آلایندگی یورو ۶ را دارد و مصرف ترکیبی در این خودرو ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر هست. در فهرست امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو فرمان کمکی برقی، سنسور پارک و دوربین عقب، دوربین پارک زیر آینه شاگرد (در تیپ ۳)، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، سنسور نور، تهویه اتوماتیک (در تیپ ۳) - استارت دکمه‌ای، سقف پانوراما (در تیپ ۳)، ۶ کیسه هوا و ... به چشم می‌خورد. لازمب ه ذکر هست که تیپ ۳ این خودرو در مرحله آخر سامانه خودرو‌های وارداتی عرضه شده هست.
تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه