- اخبار اقتصادی -به گزارشخبرگزاری تسنیم، سامانه 195 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یک سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هست. این سامانه به منظور افزایش رضایتمندی کاربران و رسیدگی به شکایات مردمی در زمینههای مختلف مانند تلفن ثابت، تلفن همراه، اینترنت، خدمات پستی و ... راهاندازی گردید.عبور از خامفروشی با تکیه بر فناوری اطلاعات و ارتباطاتکاربردهای سامانه 195:1. ثبت شکایات: کاربران امکان داردند شکایات خود را در مورد خدمات مختلف حوزه ICT از طریق وبسایت یا تماس با شماره 195 ثبت کنند.2. پیگیری شکایات: پس از ثبت شکایت، کاربران امکان داردند با هستفاده از کد پیگیری، وضعیت شکایت خود را پیگیری کنند.3. افزایش رضایت کاربران: با رسیدگی به شکایات و ارائه راهکار، سامانه 195 به دنبال افزایش رضایتمندی کاربران از خدمات ICT هست.4. نظارت بر عملکرد اپراتورها: این سامانه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کمک انجام میدهد تا بر عملکرد اپراتورهای مختلف نظارت دارای بوده باگردید.با وجود اینکه قرار قرار دارای بود این سامانه بستری سریع برای پیگیری شکایت کاربران در حوزه ارتباطات باگردید، به بیان کرده وزیر ارتباطات سامانه 195 نتوانسته هست انتظارات را برآورده کند.سامانه 195 باید مورد بازنگری کلی قرار بگیردسید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تجربه خودش در هستفاده از سامانه ثبت شکایات این وزارتخانه بیان کرد: من چندینین بار سامانه 195 را چک و بررسی کردم و مشاهده کردم از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.وی افزود: بنابراین زمانی که مردم به این سامانه مراجعه و ثبت شکایت می کنند؛ بلوغ آن به میزانی نیست که مردم انتظار دارای بوده باشند. بنابراین این سامانه کلاً بازنگری گردیده و سامانه ای خواهد قرار دارای بود که مردم با یک نگاه متوجه شوند وضعیت اپراتورها و شکایت از آنها به چه صورتی هست.انتهای پیام/
دیدگاهها