به گزارش پول و تجارت براساس آگهی منتشر شده از خودروهای کارکرده در سایت های فروش خودرو، رنو تندر ۹۰ E۲ مدل ۱۳۹۱ با دو لکه رنگ و ۲۴۶ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۴۶۰ میلیون تومان آگهی شده هست و تیبا ۲ مدل ۱۴۰۰ با دو لکه رنگ و ۷۰ هزار کیلومتر کارکرد چیزی حدود ۳۸۵ میلیون تومان قیمت دارد.با بررسی آگهی خودروهای کارکرده، به یک زانتیا مدل ۱۳۸۶ با یک لکه رنگ و ۳۰۰ هزار کیلومتر کارکرد برخوردیم که قیمت آن حوالی ۴۵۰ میلیون تومان تعیین شده هست. نیز قیمت زامیاد وانت نیسان بنزینی مدل ۱۴۰۱ با بدون رنگ و ۷۰ هزار کیلومتر کارکرد در بازار نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده هست. جهت استعلام قیمت خودروهای کارکرده در امروز ۱۷ مرداد ۱۴۰۴ جدول زیر را بخوانید.قیمت خودروهای کارکرده امروز ۱۷ مرداد ۱۴۰۴برندمدل (سال)رنگ/وضعیت بدنهکارکرد(کیلومتر)قیمت(تومان)رنو تندر ۹۰ E۲۱۳۹۱نقره ای/دو لکه رنگ۲۴۶,۰۰۰۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰برلیانس H۲۲۰ دنده ای۱۳۹۷نقره ای/بدون رنگ۵۴,۰۰۰۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰تیبا ۲۱۴۰۰سفید/دو لکه رنگ۷۰,۰۰۰۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰زانتیا۱۳۸۶نقره ای/یک لکه رنگ۳۰۰,۰۰۰۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰زامیاد وانت نیسان بنزینی۱۴۰۱آبی/بدون رنگ۷۰,۰۰۰۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰پژو ۴۰۵ SLX۱۳۹۹سفید/کاپوت تعویض۱۵۳,۰۰۰۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰پژو ۴۰۵ SLX زیباتر هست یا پژو پارسدر اینکه طراحی ظاهری هر دو فرزند پژو ۴۰۵ چندان بهروز و مطابق با معیارهای نوین طراحی خودرو به نظر نمیرسد، شکی نیست؛ اما با این حال، مشتریان بازار انحصاری خودروی ایران مجبورند از میان این دو مدل یکی را برگزینند و درنتیجه، دل به زیبایی بیشتر یکی از آنها بسپارند.طبق عرف این سالها، افرادی که به دنبال یک سدان اقتصادی مطابق شان اجتماعی میگردند، پژو پارس سال را خودرویی زیبا و متناسب با جایگاه خود درمییابند و از طرف دیگر، خریدارانی که بیشتر به دنبال یک اتومبیل با طراحی ظاهری ساده اما بهروزتر هستند، ۴۰۵ اس ال ایکس را خودرویی مناسب جهت رفع نیازهای خود میبینند.این دو خودرو ازلحاظ ابعاد، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند؛ اما ظاهراً پژو پارس فرمی عضلانیتر را به نمایش میگذارد؛ بهویژهکه درپوش موتور آن مقداری حجمدهی شده هست تا بههمراه فرم عضلانی سپرها، نمایی خوشمنظرهتر برای این سدان جمعوجور اقتصادی پدید آورده شود. از طرف دیگر، Peugeot ۴۰۵ slx حالتی آیرودینامیکتر دارد و ذهنیتی چابک و چالاکتر را در افکار بیننده پدید خواهد آورد. درمجموع، باید بیان کرد که ظاهر این دو خودرو نسبتا قدیمی و ساده جلوه انجام میدهد؛ اما در بازار ایران، Peugeot Pars خواهان بیشتری دارد و مشتریان سبک طراحی آن را بیشتر از ۴۰۵ slx میپسندند.در مورد طراحی داخلی این دو خودرو نیز شباهتها به اوج خود میرسند؛ بهنحویکه نمیتوان اختلاف فاحشی میان طراحی کابین ۴۰۵ اس ال ایکس با پژو پارس پیدا کرد. داشبورد مدلهای جدید و رودریهای این دو سدان نسبت به مدلهای قدیمیتر ۴۰۵ تغییر کرده و ظاهری تقریبا مدرنتر به نمای داخلی این دو محصول ایران خودرو بخشیده هست.متریال استفادهشده در ساخت ادوات کابین پژو پارس سال و اس ال ایکس ۴۰۵، ازلحاظ سطح کیفی نامرغوب ارزیابی خواهد گردید و پلاستیک خشک اساس آن را تشکیل میدهد. گنجایش کابین این خودروها نیز کاملا یکسان هست و بهجهت حضور ۴ تا ۵ سرنشین بزرگسال کفایت خواهد کرد. در مجموع، باید بیان کرد که کابین هر دو رقیب چه ازلحاظ کیفیت و چه سبک طراحی، اختلاف زیادی با یکدیگر ندارند؛ اما Peugeot Pars سال بهواسطه بهرهمندی از تریم دورنگ طوسی-کرم، کلیدهای روی فرمان و پنل متفاوت سیستم تهویه، ظاهری خوشایندتر را ارایه میدهد و از این حیث نمره بالاتری را به دست میآورد.
دیدگاهها