به گزارش پول و تجارت، مشعلچی با تأکید بر نقش بیمه در خدمترسانی به زائران بیان کرد: مردم باید احساس کنند یک تیم منسجم از پشتیبانی حقوقی در کنسولگری، درمانی در هلال احمر و مالی در حوزه بیمه همراه آنهاست. این موضوع نیازمند اطلاعرسانی گسترده هست تا زائران از حقوق خود آگاه باشند.قائممقام بیمه مرکزی در ادامه افزود: خوشبختانه شواهد نشان میدهد رضایتمندی خوبی از خدمات هلال احمر و بیمه در میان زائران حادثهدیده وجود دارد؛ چندین مشکلات نیز هنوز دیده خواهد گردید که البته نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری یافته هست که برای مثال، فرآیند انتقال متوفیان از آن نمونه ها به شمار می آید.وی با اشاره به ضرورت توسعه زیرساختهای ارتباطی و اطلاعاتی بیان کرد: استفاده از فناوریهایی نظیر ارسال پیامک و تبادل اطلاعات مصدومان با مراکز درمانی باید تقویت شود. نیز طراحی سازوکاری برای بیمه کردن افرادی که تاکنون تحت پوشش قرار نگرفتهاند در دستور کار قرار دارد.در ادامه، محمود حقوردیلو معاون نظارت بیمه مرکزی نیز با تأکید بر اهمیت تسهیل انتقال متوفیان خاطرنشان کرد: با افزایش خودروهای ویژه حمل و تأمین نیروی انسانی، امکان دارد این موضوع را بهتر مدیریت کرد.سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر و مسئول عملیات اربعین در عراق نیز در این نشست با تأکید بر رویکرد خدمتی این مجموعه در ایام اربعین بیان کرد: ارائه خدمات درمانی به زائران با نگاه خدمتی انجام خواهد گردید، نه صرفاً اداری و ساختاری؛ چرا که نوع مأموریت ما، ماهیت مردمی و جهادی دارد.وی با اشاره به ثبات در انتخاب شرکت بیمهگر اربعین تأکید کرد: این اقدام باعث ارتقای سطح هماهنگی و کاهش ناهماهنگیها میان مجموعههای بیمهای و درمانی شده و نقش موثری در بهبود خدمات ایفا کرده هست.مرعشی با اعلام رضایت از عملکرد شرکت بیمه معلم در سال گذشته و امسال بیان کرد: بیمهگر اربعین در هر دو سال همکاری و خدمات خوبی ارائه کرده و هماهنگی مطلوبی با هلال احمر برقرار بوده هست.رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ضمن تأکید بر فرهنگسازی برای تهیه بیمهنامه ویژه اربعین بیان کرد: چندین مسئولان با اجباری شدن بیمهنامه اربعین چندان موافق نیستند در حالی که مبلغ آن بسیار ناچیز هست و نقش مهمی در تأمین امنیت خاطر زائران دارد؛ با این وجود، هلال احمر در خدمترسانی تفاوتی بین زائران بیمهشده و غیر بیمهشده قائل نیست و حتی به زائران سایر کشورها نیز خدمات ارائه شده هست.وی نیز از هماهنگیهای انجامشده با اورژانس کشور و سازمان بهشت زهرا برای تجهیز ناوگان درمانی و حمل متوفی خبر داد و افزود: بخش زیادی از مشکلات در این زمینه برطرف شده هست.گفتنی هست در پایان این نشست، بر هماهنگی بیشتر میان بخشهای مختلف شامل بیمه، هلال احمر، کنسولگریها و ستاد مرکزی اربعین برای ارتقای کیفیت خدمات به زائران تأکید گردید.
دیدگاهها