به گزارش پول و تجارت به نقل از ایسنا، منابع آگاه اعلام کردند واحد هندی سوزوکی موتور ژاپن، قصد دارد این خودرو را در سوم سپتامبر سال میلادی جاری، عرضه کند و امیدوار هست که فروش در این بخش را دو برابر کند.منابع آگاه گفتند: این اولین مدل جدیدی خواهد قرار دارای بود که در کارخانه این شرکت در ایالت هاریانا در شمال هند، تولید خواهد گردید و تولید حدود ۱۰ هزار دستگاه بر مبنای ماهانه در صورت توسعه کامل، هدفگذاری شده هست.این رونمایی در برههای حساس انجام خواهد گردید. با وجود اینکه سوزوکی، هنوز بزرگترین خودروساز هند از نظر فروش هست، اما خط تولید هاچبک سوزوکی به رقبایش شامل ماهیندرا و ماهیندرا، هیوندای موتور هند و تاتا موتورز، کمک کرده هست تا با تغییر ترجیح مصرفکنندگان به سمت شاسیبلندها، موقعیت خود را تثبیت کنند. این موضوع، همراه با کاهش فروش خودروهای کوچک، هدف ماروتی برای تصاحب ۵۰ درصد از بازار داخلی هند که اکنون حدود ۴۰ درصد هست را در هالهای از ابهام قرار داده هست.منابع آگاه گفتند: این شاسیبلند جدید به عنوان یک مدل بازار انبوهتر در نظر گرفته شده هست. این شاسیبلند جدید، دومین محصول سوزوکی در این دسته در سطح جهانی خواهد قرار دارای بود که نقش محوری هند را در راهبرد رشد این شرکت، برجسته انجام میدهد.«تاتسوئو یوشیدا»، تحلیلگر ارشد خودرو در بلومبرگ اینتلیجنس، در گزارشی نوشت: این شرکت به خاطر ضعف مداوم در بخشهای اصلی مینی و کامپکت خود، با وجود بهبود تولید و تقویت سبد محصولات شاسیبلندش، در تلاش برای بازیابی سهم بازار از دست رفته هست.بر اساس گزارش بلومبرگ، «تاتسوئو یوشیدا»، بیان کرد: واحد هندی که ۶۰ درصد از فروش جهانی سوزوکی را تشکیل میدهد، نقش مهمی در موفقیت برنامه میانمدت مالی ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۱ شرکت مادر خود ایفا خواهد کرد و افزود: ماروتی با تقویت بیشتر خط تولیدش، به ویژه در شاسیبلندها، میتواند تقاضای رو به رشد در مناطق برون شهر را برای افزایش حجم فروش و سهم بازار به دست آورد.
دیدگاهها