به گزارش پول و تجارت، براساس آگهی خودروهای آفرودی موجود در بازار خودرو کارکرده، سوزوکی گراند ویتارا (مونتاژ) اتوماتیک مدل ۱۳۸۹ با یک لکه رنگ و ۸۷ هزار کیلومتر کارکرد حوالی ۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله خواهد گردید و تویوتا پرادو دو در ۴ سیلندر مدل ۲۰۰۸ بدون رنگ با ۱۳۰ هزار کیلومتر کارکرد با قیمت ۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان به فروش میرسد.نیز در میان آگهی خودروهای آفرودی کارکرده، تویوتا اف جی کروز اتوماتیک مدل ۲۰۱۱ بدون رنگ با ۳۵۰ هزار کیلومتر کارکرد به چشم میخورد که قیمت آن حوالی ۸ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان تعیین شده هست. اما جیپ رانگلر اتوماتیک کارکرده مدل ۲۰۱۳ بدون رنگ با ۹۵ هزار کیلومتر کارکرد حدود ۱۱ میلیارد تومان قیمت دارد. جدول زیر را جهت استعلام قیمت خودروهای آفرودی کارکرده بخوانید.لیست قیمت خودروهای آفرودی کارکرده - مرداد ۱۴۰۴برندمدل (سال)رنگ/وضعیت بدنهکارکرد(کیلومتر)قیمت(تومان)سوزوکی گراند ویتارا (مونتاژ) اتوماتیک۱۳۸۹مشکی/یک لکه رنگ۸۷,۰۰۰۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰تویوتا پرادو دو در ۴ سیلندر۲۰۰۸مشکی/بدون رنگ۱۳۰,۰۰۰۴,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰تویوتا لندکروز چهار در ۸ سیلندر ۴.۷۲۰۰۸سفید/چندین لکه رنگ۳۵۰,۰۰۰۸,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰تویوتا هایلوکس دو کابین بلند دنده ای۲۰۱۶سفید/بدون رنگ۱۱۳,۰۰۰۶,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰تویوتا اف جی کروز اتوماتیک۲۰۱۱مشکی/بدون رنگ۳۵۰,۰۰۰۸,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰جیپ رانگلر اتوماتیک۲۰۱۳نقره ای/بدون رنگ۹۵,۰۰۰۱۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰مشخصات فنی جیپ رانگلر اتوماتیکموتور استاندارد جیپ رانگلر ۲۰۲۳ از نوع ۳.۶ لیتری V-۶ با توان ۲۸۵ اسب بخار هست که در نسل قبلی رانگلر JL استفاده میگردید. این موتور میتواند با یکی از دو گیربکس شش سرعته دستی یا یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ترکیب شود. نیز، یک گزینه موتور چهار سیلندر توربوشارژ نیز در دسترس هست که با یک موتور الکتریکی همکاری کرده و توان کمتری ارائه میدهد. علاوه بر مدلهای استاندارد V-۶ و هیبریدی چهار سیلندر، رانگلر ۲۰۲۳ میتواند با موتورهای دیگری نیز مجهز شود، شامل موتور ۳.۶ لیتری V-۶ با کمک هیبریدی مشابه و یا موتور ۳.۰ لیتری V-۶ دیزلی. نیز، پیشرانههای ۴X هیبریدی پلاگین با توان ۳۷۵ اسب بخار و موتور V-۸ با ظرفیت ۶.۴ لیتری نیز برای علاقه مندان به خارج از جاده در دسترس هستند.در آزمایشهای انجام شده، مشخص گردید که مدلهای مختلف رانگلر در عملکرد خود متفاوت هستند. مثلاً مدل اسپرت دو در پایه با موتور V-۶ و گیربکس دستی در زمان بسیار خوبی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. اما مدل صحرا با گیربکس اتوماتیک این کار را کمی کندتر انجام میدهد. نیز، مدلهای Rubicon و High Tide که تجهیزات آفرود سنگین تری دارند، در سرعت به اندازه سایرین عملکرد خوبی نداشتند. در مقایسه با نسل قبلی، عملکرد رانگلر JL بهتر شده هست، اما در مقایسه با رقبای خود، تعدادی معیارها ثابت ماندهاند. هندلینگ بهتر شده هست، اما رانگلر هنوز هم مانند یک کامیون عمل انجام میدهد و در مقایسه با شاسی بلندها و پیکاپهای امروزی، هنوز به کامیونی شباهت دارد. در مورد سواری در مسیرهای آفرود، رانگلر به عنوان یکی از بهترین گزینهها شناخته خواهد گردید و توانایی چهار چرخ متحرک پاره وقت در تمام مدل هایش دارد که توسط یک اهرم روی کنسول مرکزی کنترل خواهد گردید. اما در مقابل، در رانندگی در جاده، رانگلر به عنوان یک خودروی راحت شهری معرفی نمیشود .
دیدگاهها