به گزارش پول و تجارت، بر اساس قیمت فیدلیتی صفر در بازار خودرو، قیمت بازار فیدلیتی الیت تیپ ۱ پنج نفره صفر مدل ۱۴۰۴ در نمایشگاه خودرویی حدود ۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان تعیین شده هست و فیدلیتی پرستیژ تیپ ۱ پنج نفره صفر مدل ۱۴۰۴ با قیمت ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان معامله خواهد گردید.بر اساس قیمت فیدلیتی کارکرده در بازار خودرو، فیدلیتی پرستیژ تیپ ۲ هفت نفره مدل ۱۴۰۳ بدون رنگ با ۱۷ هزار کیلومتر کارکرد نیز نزدیک به ۲ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان آگهی شده هست. نیز در یکی از آگهیهای منتشر شده فیدلیتی پرایم تیپ ۱ پنج نفره مدل ۱۴۰۰ بدون رنگ با ۳۵ هزار کیلومتر کارکرد حدود ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده هست. جهت استعلام قیمت فیدلیتی صفر و کارکرده در مرداد ۱۴۰۴ جدول زیر را بخوانید.قیمت فیدلیتی صفر و کارکرده - مرداد ۱۴۰۴برندمدل (سال)رنگ/وضعیت بدنهکارکرد(کیلومتر)قیمت(تومان)فیدلیتی الیت تیپ ۱ پنج نفره۱۴۰۴مشکی/بدون رنگصفر۲,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰فیدلیتی الیت تیپ ۲ هفت نفره۱۴۰۴مشکی/بدون رنگصفر۲,۲۴۵,۰۰۰,۰۰۰فیدلیتی پرستیژ تیپ ۱ پنج نفره۱۴۰۴سفید/بدون رنگصفر۳,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰فیدلیتی پرستیژ تیپ ۲ هفت نفره۱۴۰۳سفید/بدون رنگ۱۷,۰۰۰۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰فیدلیتی پرایم تیپ ۲ هفت نفره۱۴۰۰مشکی/بدون رنگ۲۹,۰۰۰۱,۷۵۷,۰۰۰,۰۰۰فیدلیتی پرایم تیپ ۱ پنج نفره۱۴۰۰مشکی/بدون رنگ۳۵,۰۰۰۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰مقایسه فنی فیدلیتی و تیگو ۷ پروتفاوت فیدلیتی و تیگو ۷ پرو از نظر فنی بسیار ناچیز هست و هر دو خودرو نیروی خود را از پیشرانهای مشابه دریافت میکنند. این پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو حداکثر قدرت ۱۵۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۰ نیوتنمتر را تولید انجام میدهد و نیروی خود را در تیگو ۷ پرو از طریق یک گیربکس اتوماتیک ضریبمتغیر (CVT) و در فیدلیتی از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه (DCT) به سمت محور جلو میفرستد.مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد فیدلیتی بهترتیب برابر با ۸.۱ لیتر در صد کیلومتر و ۱۱.۹ ثانیه هست در حالیکه تیگو ۷ پرو بهدلیل ذات اقتصادیتر گیربکس CVT در کنار وزن سبکتر خود، عملکرد بهتری دارد و مصرف سوخت ترکیبی ۶.۹ لیتر در صد کیلومتر و شتاب صفرتاصد ۱۱.۵ ثانیه را ثبت انجام میدهد.همانطور که اشاره کردیم، تفاوت فیدلیتی و تیگو ۷ پرو از نظر فنی در نوع گیربکس آنها خلاصه خواهد گردید و در عمل هم اين تفاوت قابل حس هست. چراکه فيدليتي بهلطف گيربکس دوکلاچه، شتاب اوليه بهتر و لذت رانندگي بيشتري دارد درحاليکه گيربکس CVT تيگو ۷ پرو، شتاب ثانويه بهتر و مصرف سوخت کمتر را براي اين خودرو به ارمغان ميآورد. اما در مجموع تجربه رانندگي اين دو خودرو تفاوت فاحشي باهم ندارد و هر دو در مقام يک کراساوور خانوادگي عملکرد قابلقبولي دارند و کسلکننده ظاهر نميشوند.
دیدگاهها