- اخبار اقتصادی -به گزارشخبرگزاری تسنیم، حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه که در این پروژه اهمیت دارد این هست که همه عملیات مهندسی و ساخت این بخش از آزادراه توسط مهندسان ایرانی انجام گردیده هست.وی افزود: در باند شرقی قطعه دوم آزادراه تهران-شمال جاده مشاهده نخواهد گردید و هر آنچه که به چشم میخورد پل و تونل هست که این مدل پیچیدگی و سختی کار را به وضوح به نمایش می گذارد.دهقان خاطرنشان کرد: مجموعه کار در باند شرقی قطعه دوم آزادراه با برنامه ریزی در یک سال گذشته انجام گردید. در انجام کار چندین نکته شامل هستانداردها و رعایت نکات ایمنی را در این پروژه مد نظر قرار دادیم.وی ادامه داد: رعایت هستانداردهای زیست محیطی یکی از نکات مهم هست؛ آنچه که در اجرای این پروژه مد نظردارای بودیم این قرار دارای بود که پوششهای گیاهی و زیستبومهای جانوری منطقه نمیشود آسیب ببیند و اگر آسیبی به این بخش وارد می شود باید حداقلی باگردید.رئیس بنیاد مستضعفان اظهار کرد: موضوع مهم بعدی برای ما در اجرای پروژه سرعت در کار هست. در اجرای این پروژه شاهد همکاری خوب دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار دارای بودهایم و البته سازمان محیط زیست هم سعی انجام میدهد تا با ما در این پروژه همکاری دارای بوده باگردید.وی افزود: اگر همه ما با هم همراه باشیم و مسیری را که در یک سال و اندی پیش پیمودهایم را ادامه دهیم امکان داردیم امیدوار باشیم پروژه آزادراه تهران-شمال در مدت زمانی کمتر از پنج سال آینده به بهره برداری برسد.وی یادآور گردید: برای تکمیل پروژه آزادراه باید تجهیزات جدیدی را وارد کار کنیم چرا که ادامه مسیر در قطعه سوم نیز بیشتر پل و تونل هست.در اجرای قطعه سوم آزادراه با مسائل دیگری همچون پیچیدگی زمینی که قرار هست پروژه در آن مناطق اجرا شود مواجه هستیم و باید خودمان را آماده کنیم که از عهده رفع مشکلات در اجرای پروژه در ادامه مسیر برآییم.وی افزود: باند شرقی قطعه دوم آزادراه در نیمه دوم شهریورماه به بهره برداری خواهد رسید و امکان تردد از آن فراهم خواهد گردید. با افتتاح باند شرقی قطعه دوم آزادراه هم زمان و هم مسیر کوتاه خواهد گردید و هم ایمنی افزایش می یابد و نظر به جذابیت های موجود در راه، مسیر یک مسیر تفریحی محسوب خواهد گردید.رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد:: با هوشمندسازی آزادراه، میزان تصادفات در مسیر تقریبا به صفر میرسد و در بحث اشتغالزایی در اجرای این پروژه به طور متوسط سه هزار نفر مشغول به کار هستند.وی افزود: پروژه آزادراه تهران-شمال یک پروژه مشترک بین وزارت راه و بنیاد مستضعفان هست که اجرای کار توسط بنیاد به پیمانکاران سپرده می شود.وی با بیان اینکه قرار قرار دارای بود تا کار اجرای قطعه سوم آزادراه از ابتدای سال جدید آغاز شود و پیمانکاران آن نیز مشخص گردیده اند، اضافه کرد: قطعه سوم آزادراه از نظر فنی و اجرا از پیچیدگیهایی بسیاری برخوردار هست و ملاحظات زیست محیطی نیز کار را به تأخیر انداخته که با حل آنها اجرای پروژه در قطعه سوم آغاز خواهد گردید.وی افزود: هیچ پیمانکار خارجی در اجرای قطعه سوم آزادراه مشارکت ندارد و کار توسط مهندسین ایرانی انجام خواهد گردید.دهقان خاطرنشان کرد: در مورد عوارض آزادراه باید هماهنگیهای لازم در این باره بین بنیاد و وزارت راه انجام شود اما اگر عوارض آزادراه تنها هزینه های بهره برداری و نگهداری آن را تأمین کند ما راضی هستیم.انتهای پیام/
دیدگاهها