قیمت خودروهای سایپا تغییر می کند
کد خبر : ۲۷۴۹۹
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۵/۲۸
-
زمان : ۰۸:۰۹
|
دسته بندی: اقتصاد

قیمت خودروهای سایپا تغییر می کند

مدیرعامل شرکت سایپا در نامه‌ای به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس و اوراق بهادار، از تغییر سازوکار قیمت‌گذاری محصولات این شرکت خبر داد.

- اخبار اقتصادی -به گزارشخبرگزاری تسنیم، محمدعلی شیخ‌زاده مدیرعامل شرکت سایپا در نامه‌ای به سلطانی، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس و اوراق بهادار، از تغییر سازوکار قیمت‌گذاری محصولات این شرکت خبر داد.بر اساس این نامه که در پی ابلاغ شورای رقابت صادر گردیده هست، قیمت‌گذاری خودروهای تولیدی سایپا مطابق ماده 3 دستورالعمل اصلاحی تنظیم بازار خودروی سواری انجام خواهد گردید.شورای رقابت: نظارت سازمان حمایت جایگزین قیمت‌گذاری دستوری خودرو گردیددر ماده 3 این دستورالعمل تأکید گردیده هست که مبنای تنظیم قیمت خودروها، ضوابط قیمت‌گذاری هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها خواهد قرار دارای بود و خودروسازان موظفند قیمت‌ها را با رعایت تمامی احکام محاسبه و به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال کنند. سازمان حمایت نیز به‌طور مستقل صحت محاسبات را بررسی و در صورت لزوم قیمت نهایی را تعیین انجام می‌دهد. در صورت بالاتر قرار دارای بودن قیمت‌های اعمال‌گردیده از سوی عرضه‌کنندگان نسبت به محاسبات سازمان حمایت، خودروسازان ملزم به تبعیت از قیمت‌های محاسبه‌گردیده خواهند قرار دارای بود و در صورت تخلف، پرونده آنها به مراجع قانونی ارجاع داده خواهد گردید.تبصره 1: قیمت محاسباتی در این دستورالعمل قیمت عرضه‌کننده قرار دارای بوده و شامل هزینه‌هایی مانند مالیات بر ارزش افزوده، بیمه شخص ثالث، عوارض شماره‌گذاری و سایر هزینه‌های جانبی نخواهد گردید.تبصره 2: خودروسازان مکلف‌اند در هر سال مالی دست‌کم دو صورت مالی حسابرسی‌گردیده در مقاطع شش‌ماهه و پایان دوره مالی ارائه دهند.به علاوه، با هدف تقویت فضای رقابتی، شاخصی تحت عنوان شاخص رقابت‌پذیری (CI) برای هر خودرو محاسبه خواهد گردید. این شاخص بر پایه مقایسه با حداقل سه خودروی مشابه خارجی (از نظر کلاس، کیفیت و هستاندارد) تعیین خواهد گردید. وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه دارد فهرست خودروهای رقیب خارجی وقیمت ارزی آنها را به سازمان حمایت اعلام کند تا بر اساس آن «قیمت رقابتی (P)» و رتبه رقابت‌پذیری مشخص شود.سازمان حمایت موظف هست رتبه رقابت‌پذیری هر خودرو را به‌صورت «برچسب رقابتی» منتشر کند و عرضه‌کنندگان نیز باید این اطلاعات را به‌طور شفاف در اختیار مشتریان قرار دهند.طبق تبصره 4 این دستورالعمل، اگر وزارت صمت ظرف مدت یک ماه خودروهای مشابه خارجی را معرفی نکند، اعمال شاخص رقابت‌پذیری برای دوره مربوط الزامی نخواهد قرار دارای بود.
تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه