به گزارشبازار، محسن بهرامیارضاقدس، عضو شورای رقابت بیان کرد: شورای رقابت بهطور رسمی از قیمتگذاری دستوری خودرو خارج شده هست و هدف آن حمایت از سهامداران و کاهش زیان خودروسازان هست. حذف قیمتگذاری دستوری مکمل بسته اصلاحی برنامه هفتم هست که بر کاهش دخالت دولت در کالاهای غیر اساسی شامل خودرو تأکید دارد.وی اضافه کرد: نیز سیاستهای جدیدی مانند رفع ممنوعیت واردات خودروهای نو و کارکرده و تسهیل واردات توسط ایرانیان مقیم خارج و مناطق آزاد تجاری، به منظور افزایش رقابت در بازار خودرو اجرا شده هست.بر اساس اعلام صدا و سیما، عضو شورای رقابت در ادامه به خصوصیسازی بزرگترین خودروساز کشور اشاره کرد و آن را نقطه عطفی در حمایت از سهامداران، کاهش رانتها و توقف زیاندهی دانست. آمارها نشان میدهد پس از خصوصیسازی، کیفیت محصولات بهتر، زیان انباشته کاهش و تولید افزایش یافته هست.وی هشدار داد که مقاومتهایی از سوی چندین بخشهای مدیریت میانی در برابر خصوصیسازی واقعی وجود دارد که میتواند روند اصلاحات را مختل کند.وی ضمن تأکید بر اهمیت ادامه مسیر رقابت واقعی و دوری دولت از مداخلات دستوری، بیان کرد: این اقدامات میتواند حقوق سهامداران را حفظ و صنعت خودرو را توانمندتر سازد.
دیدگاهها