به گزارش پول و تجارت، ابوالفضل نجارزاده، مدیرعامل بانک ملی ایران، امروز سهشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۴ در مراسمی از ۴ محصول تازه بانکداری دیجیتال شامل «نوپی، کالاپی، رشد ملی و طرح مهربانی ملی» رونمایی کرد و برنامه تغییر مأموریت ۵۰ درصد شعب تا سال آینده را تشریح کرد.این مراسم با حضور محمدجعفر قائمپناه، معاون امور اجرایی رئیسجمهور، غلامرضا مصباحیمقدم، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس شورای فقهی بانک مرکزی، و سید شمسالدین حسینی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.حرکت بانک ملی از خدمات سنتی به بانکداری دیجیتالنجارزاده بیان کرد: با تغییر رویکرد بانک ملی و تلاش همکاران، امروز شاهد ارائه ۴ محصول بانکداری دیجیتال هستیم. این حرکت از خدمات سنتی به سمت بانکداری دیجیتال، گامی مهم در تحول بانکی کشور هست.وی تاکید کرد که این رویکرد جدید علاوه بر تسهیل خدمات برای مشتریان، بهرهوری بانک را نیز افزایش داده هست.تمرکز دولت چهاردهم بر معیشت خانوارمدیرعامل بانک ملی افزود: دولت چهاردهم و شخص آقای پزشکیان توجه ویژهای به معیشت خانوار و رفع دغدغههای مردم دارند. بانک ملی با ۵۸ میلیون مشتری، عمدتاً در خدمت خانوادههای ایرانی هست.به گفته وی، همه اقداماتی که در حوزه بانکداری دیجیتال انجام خواهد گردید، با هدف برطرفکردن نیازهای روزمره مردم و کاهش مشکلات معیشتی آنهاست.نتایج محصول مهربانینجارزاده از موفقیت محصول مهربانی خبر داد و بیان کرد: در کمتر از دو سال، ۵ میلیون مشتری در این طرح مشارکت کرده و ۲۰۰ همت منابع تأمین کردهاند.وی ادامه داد: توانستیم به یکمیلیون و ۳۰۰ هزار نفر تسهیلات قرضالحسنه به ارزشی بالغ بر ۱۴۰ همت پرداخت کنیم. اگر این فرآیند حضوری انجام میگردید، نیاز به استخدام ۱۰۰۰ نیروی جدید داشتیم.به گفته او، پردازش غیرحضوری این حجم از درخواستها نمونه بارز اثر مثبت تحول دیجیتال هست.مأموریت تازه برای شعب بانک ملیمدیرعامل بانک ملی اعلام کرد: برنامهریزی کردهایم که سال آینده حداقل ۵۰ درصد از کارکرد شعب تغییر وظیفه پیدا کند.وی افزود: برای شعبی که از این برنامه پیروی کنند، مأموریتهای جدیدی در حوزه بازار ملی و بانکداری شرکتی طراحی کردهایم تا خدمات غیرحضوری در حوزه اعتباری و خدماتی جایگزین مدل سنتی شود.افزایش ۲۰ تا ۳۰ برابری اختیارات استانهانجارزاده با اشاره به تاکید رئیسجمهور بر تفویض اختیارات به استانها بیان کرد: استانها را به سه دسته تقسیم کردیم و اختیارات آنها را ۲۰ تا ۳۰ برابر افزایش دادیم.او تصریح کرد: با این اقدام، مراجعه فعالان اقتصادی به ستاد تهران کاهش یافته و هزینه و زمان مشتریان صرفهجویی خواهد گردید. این سیاست تمرکززدایی مطابق برنامه دولت محترم هست.قدردانی از همکارانمدیرعامل بانک ملی در پایان بیان کرد: از همه همکاران تشکر میکنم که با این تغییر نگاه، خدمترسانی بهتری به مردم ارائه میدهند. امیدوارم با تغییر فرهنگ سازمانی، خدمات مؤثر و مفید به مردم عزیز کشورمان ارائه کنیم.
دیدگاهها