به گزارش پول و تجارت، ایمان ارسطو، مدیرعامل پلنت، در پنل «بیمه و فناوری اینشورتک» کنفرانس هوش مصنوعی در صنایع و کسبوکارها، از ظرفیت عظیم و مغفول دادههای صنعت بیمه سخن بیان کرد و خواستار باز شدن درهای این دادهها به روی اکوسیستم استارتاپی و نوآوران گردید.او با اشاره به نگرانی شرکتهای بیمه از امنیت دادهها تأکید کرد: «این دغدغهها با طبقهبندی، کدگذاری و الگوبرداری از روشهایی که در کشورهای پیشرفته اجرا خواهد گردید، قابل حل و کنترل هست. بیمه ذاتاً برای کاهش نگرانیها ایجاد شده و حتی میتواند وارد حوزههای جدید و غیرسنتی شود.»ارسطو در ادامه با طرح مثالهایی نوآورانه افزود: «همانطور که امکان دارد بیمهای برای نگرانی نسل زد نسبت به هزینههای آرایش دائم طراحی کرد، امکان دارد به نیازهای اینفلوئنسرها برای امنیت و اعتبار آنلاین نیز پاسخ داد. از بیمه در برابر هک حساب کاربری تا پوشش خسارت ناشی از خدشه به شهرت دیجیتال، همه اینها فرصتهایی بزرگ هستند.»مدیرعامل پلنت تأکید کرد که ایدههای بیمهای نو از دل شناسایی دغدغهها زاده میشوند: «هوش مصنوعی مولد این مسیر را سریعتر، ارزانتر و سادهتر کرده هست. امروزه حتی یک نفر با آشنایی پایهای از فرآیندها و کمی آموزش میتواند یک MVP تهیه کند؛ کاری که پیشتر نیازمند دو یا سه متخصص نرمافزار قرار دارای بود. اگر ایده جذاب باشد، راه جذب سرمایه از شتابدهندهها و سرمایهگذاران جسورانه هموار خواهد گردید.»
دیدگاهها