به گزارش پول و تجارت، آمار شکایات صنعت بیمه در راستای مأموریتهای نهاد ناظر و با هدف شفافیت عملکردی، افزایش رقابت، ارتقای کیفیت خدمات و آگاهی بیمهگذاران منتشر خواهد گردید.وضعیت کلی رسیدگی به شکایاتاز مجموع ۶۳۳۱ شکایت ثبتشده در چهارماهه اول سال جاری، ۵۲۹۵ شکایت به مرحله رسیدگی و مختومه رسیده و ۱۰۳۶ شکایت همچنان در حال بررسی هست.رشتههای با بیشترین شکایاترشته بیمه شخص ثالث با ۲۸۲۷ شکایت در صدر قرار دارد که از این تعداد، ۲۳۵۳ شکایت رسیدگی شده و ۴۷۴ شکایت در حال رسیدگی هست.پس از آن، رشته بیمه درمان با ۱۶۱۰ شکایت در جایگاه دوم قرار گرفته که از این میان ۱۴۲۶ شکایت مختومه و ۱۸۴ مورد در حال بررسی هست.رشته بدنه اتومبیل نیز با ۷۴۵ شکایت در رتبه سوم قرار دارد که ۶۶۲ شکایت رسیدگی شده و ۸۳ مورد در حال رسیدگی هست.رشتههای با کمترین شکایاتکمترین شکایات در رشتههای اعتبار (۲ مورد) و بدنه کشتی (۲ مورد) ثبت شده هست که همگی رسیدگی و مختومه شدهاند.اهمیت آمارشایان ذکر هست آمار شکایات میتواند برای ارزیابی رویه ها و فرآیندهای ارائه خدمات و سنجش رضایت بیمهگذاران شرکت های بیمه مورد استفاده قرار گیرد. معذلک توصیه خواهد گردید این آمار با سایر شاخصها چون نسبت سهم از شکایات به سهم از بازار شرکتها در هر رشته و درصد شکایات وارد هر شرکت نسبت به متوسط شکایات وارد بازار در هر رشته مورد استفاده قرار گیرد تا استنتاجها قابل قبول و صحیحتر باشد.برای جداول آماری مرتبطاینجارا ملاحظه کنید
دیدگاهها