به گزارشبازار، حبیب زاده، مدیر عملیات سایپا در خصوص آخرین وضعیت تولید شاهین و تحویل آن به متقاضیان اظهار دارای بود: در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ حدود ۹۳۰ هزار نفر در سامانه یکپارچه ثبتنام کردند. از این تعداد، ۴۷ درصد یعنی حدود ۴۳۴ هزار نفر متقاضی خودرو شاهین بودند که شامل شاهین دندهای و شاهین اتومات خواهد گردید.وی ادامه داد: واقعیت این هست که از آغاز تولید خودرو شاهین تا امروز، کل تولید ما برای انواع خودروهای شاهین ۱۷۰ هزار دستگاه بوده هست.او بیان کرد: مدیران وقت وزارت تصمیمی گرفتند تا به منظور کاهش التهاب بازار، ۴۳۰ هزار نفر را به عنوان متقاضی خودرو شاهین ثبتنام کنند. این سیاست به خاطر تقاضای زیاد برای خودروی جدید اتخاذ گردید.وی افزود: ما به مشتریان م اطلاعرسانیهایی برای تحویل انواع خودروها، شامل ساینا و کوییک، انجام دادیم. در مقطعی که فراخوان دادیم، امکان تحویل این خودروها برای ما مقدور قرار دارای بود.او بیان کرد: مشتریان امکان انصراف از ثبتنام را داشتند، اما به خاطر جذابیت خودرو شاهین، بسیاری از مشتریان تصمیم به انصراف نگرفتند و منتظر دریافت خودروی خود شدند.وی افزود: ما به عنوان خودروساز هر ۶ ماه میتوانیم صورتهای مالیمان را به سازمانهای ناظر ارائه دهیم. به همین دلیل، سعی کردیم مشتریان شامل افزایش قیمتهای چندباره نشوند و تحویل متقاضیان را در زمانهای کوتاهتری انجام دهیم.او بیان کرد: امکان ثبتنام این مشتریها تا سال ۱۴۰۵ برایشان فراهم قرار دارای بود و از همان سال ۴۰۲ که فراخوانها را شروع کردیم، زمان تحویل آغاز گردید.نیز در ادامه رضا حسینی مدیر ارتباطات شرکت سایپا اظهار دارای بود: آمار ارائهشده غیرواقعی نیست و ما نمیخواهیم اطلاعات نادرستی ارائه دهیم که بعداً مجبور به پاسخگویی باشیم. مشتریان عزیز باید بدانند که تحویل خودروها به ترتیب اولویت انجام خواهد گردید. برای مثال، هفته گذشته اعلام کردیم که ۱۰ هزار دستگاه خودرو تکمیل و آماده تحویل هست.وی با بیان اینکه آمار ما مبهم نیست و ما در مورد معوقات و تحویلها شفاف هستیم افزود: نمیخواهیم مشکلات را زیر فرش بکشیم؛ بلکه به وضوح میگوییم که ما متعهد به پاسخگویی به مشتریان هستیم. اگر مشکلاتی وجود دارد، باید به آنها پرداخته شود.او بیان کرد: ما در این شرکت کار میکنیم و متعهد به ارائه خدمات به مشتریان هستیم. نمیتوانیم فقط بخشی از واقعیت را ببینیم و سایر مشکلات را نادیده بگیریم. این درست نیست که بگوییم به خاطر عدم انجام تعهدات، مشکلات ایجاد شده هست. باید ظرفیت تولید و دیگر عوامل را در نظر بگیریم.وی افزود:ما وارث یک سری مشکلات هستیم که هماکنون با آنها مواجهایم. شرکت سایپا هزینه مالی زیادی در این راستا متقبل شده هست و خود شرکت نیز نمیخواهد که این تأخیر ادامه پیدا کند.وی بیان کرد : برای شرکت، تأخیر در تحویل خودرو علاوه بر هزینههای مالی، به برندینگ آن نیز آسیب میزند. ما باید تلاش کنیم تا اعتماد مشتریان را دوباره جلب کنیم. بیشتر از مشتریان، خود شرکت در پی حل این مشکلات هست.
دیدگاهها