گران‌ترین چانگان سایپا وارد ایران شد
کد خبر : ۲۸۲۴۱
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۶/۰۵
-
زمان : ۱۱:۰۲
|
دسته بندی: خودرو

گران‌ترین چانگان سایپا وارد ایران شد

شاسی‌بلند وارداتی سایپا از امروز در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی خواهد گردید

به گزارشبازار، چانگان UNI-K در دسته شاسی‌بلندهای سوپراسپرت با طراحی تهاجمی قرار دارد که بازار وارداتی‌ها را با یک پدیده جذاب مواجه خواهد کرد. با همه این تفاسیر اما خریداران UNI-K برای حفظ سلامت پیشرانه این خودرو می‌بایست از بنزین با عدد اکتان ۹۵ به بالا استفاده کنند. همان بنزین سوپر وارداتی ۵۰ هزار تومانی؛ بنابراین حتی ۲ یا ۳ واحد اکتان پایین‌تر منجر به عقب افتادن زمان‌بندی جرقه و بنابراین افزایش فشار روی توربوشارژر خواهد گردید.همزمان با فراگیر شدن تولید شاسی‌بلندهای اسپرت و سوپراسپورت، چینی‌ها هم غافله عقب نماندند. چانگان با الگوبرداری از مدل‌های موفق اقدام به معرفی مدل یونی با دو پسنود T و K کرد. در واقع، چانگان UNI-K وارداتی سایپا مجهزترین و گران‌ترین چانگان بازار خواهد قرار دارای بود.چانگان UNI-K از لحاظ طراحی بیرونی کاملا یک شاسی‌بلند اسپرت هست. بارزترین المان طراحی بیرونی این خودرو جلوپنجره عجیب هست که بخش عمده نمای جلویی را به خود اختصاص داده هست. چانگان در طراحی UNI-K خلاف لاماری ایما یا کی‌ام‌سی X۵ از چراغ‌های روشنایی اصلی سرجای خودش استفاده کرده هست.شاسی‌بلند جدید چانگان یک تورفتگی در قسمت میانی با دستگیره‌های در مخفی‌شونده دارد. چراغ‌های پشتی این خودرو نیز از از الگوی بهم پیوسه‌ای پیروی می‌کنند. جذاب‌ترین بخش طراحی هم به قسمت عقب خودرو بازمی‌گردد. همان جا که خروجی‌های چهارگانه دوبل اگزوز قرار گرفته و خبر از حضور یک پیشرانه قدرتمند زیر کاپوت خودرو می‌دهد.برعکس طراحی بیرونی، در قسمت کابین شاهد یک طراحی سوپراسپرت هستیم. به نحوی که داشبورد تا حد ممکن پایین آمده و و نمایشگرها بصورت پلکانی روی آن قرار گرفته‌اند.چانگان UNI-K در تریم داخلی از رنگ‌های مشکی و مارون بهره برده هست. فاصله محوری ۲۸۹۰ میلی‌متری UNI-K نوید یک کابین جادار و بزرگ شهری را می‌دهد.مشخصات فنی و آپشن‌های چانگان UNI-Kچانگان UNI-K با یک نوآوری در قسمت پیشرانه وارد بازار شده هست. خلاف رویه خودروسازان چینی که اغلب از پیشرانه‌های توربوشارژ ۱.۵ لیتری استفاده می‌کنند، چانگان محصولات جدید خود روند متمایزی را پیش گرفته و UNI-K را با موتور دولیتری با ۲۳۳ اسب بخار و ۳۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کرده هست.این خودرو با کمک جعبه دنده هشت سرعته AT قدرت را به چرخ‌ها ارسال کرده و با شتاب ۸.۸ ثانیه از صفر به صد کیلومتر (حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر) بر ساعت می‌رسد.ظاهراً سایپا اقدام به واردات نسخه تمام چرخ محرک چانگان UNI-K کرده باشد تا این خودرو با مصرف سوخت ترکیبی به دست مصرف‌کننده ایرانی برسد.چانگان UNI-K با امکاناتی شامل شش عدد کیسه هوا، سیستم‌های ایمنی ترمز ABS و EBD، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، کنترل کشش، سیستم کمکی ترمز، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سنسور پارک و دوربین عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور و باران، سقف پانوراما، درب صندوق برقی، سنسور پارک جلو، رادار نقطه کور، چراغ‌های LED، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، صندلی‌های تنظیم شونده برقی به همراه گرمکن و حافظه وارد کشور خواهد گردید.رقبای چانگان UNI-K در بازار خودرو ایرانچانگان UNI-K مدل ۲۰۲۳ وارداتی سایپا در بازارهای جهانی در پایه‌ای‌ترین نسخه ۲۲ هزار دلار قیمت دارد که تا ۲۷ هزار دلار هم ادامه پیدا انجام می‌دهد. مشخص نیست سایپا کدام نسخه را به کشور وارد کرده اما با احتساب تعرفه وارداتی و گمرک قیمت این خودرو احتمالا باید بین ۳ میلیارد تا ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان باشد.چانگان UNI-K سایپا با ورود به بازار خودرو کشور رقیب جدی کراس‌اوور مونتاژی اکستریم TXL و کراس‌اوورهای وارداتی همچون نیسان کیکس، سوزوکی ویتارا ۲۰۲۵ و هوندا وزل خواهد گردید.
تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه