رئیس‌کل بیمه مرکزی: هزینه ناکارآمدی را سهامداران بدهند نه مردم/ رشد ضریب نفوذ بیمه در سال ۱۴۰۳
کد خبر : ۲۸۵۸۴
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۶/۰۹
-
زمان : ۱۱:۴۷
|
دسته بندی: اقتصاد

رئیس‌کل بیمه مرکزی: هزینه ناکارآمدی را سهامداران بدهند نه مردم/ رشد ضریب نفوذ بیمه در سال ۱۴۰۳

رئیس کل بیمه مرکزی با تشریح اقدامات این نهاد طی ۱۱ ماه گذشته، سه اصل «پاسخگویی سهامداران»، «اصلاح تدریجی» و «داوری منصفانه» را راهبرد اصلی بیمه مرکزی اعلام کرد و از رگردید قابل‌توجه ضریب نفوذ بیمه خبر داد.

- اخبار اقتصادی -پرویز خسروشاهی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمدرباره عملکرد صنعت بیمه در 11 ماه گذشته، بیان کرد: هزینه ناکارآمدی شرکت‌های بیمه نمی‌شود به دوش بیمه‌گذاران یا جامعه بیفتد. این مسئولیت بر عهده سهامداران هست و مداخله دولت یا بیمه مرکزی در اداره داخلی شرکت‌ها، فضای بازار را پرتنش و غیرقابل پیش‌بینی انجام می‌دهد.وی افزود: هر اقدام اصلاحی باید با مشارکت مستقیم ذی‌نفعان و به‌شکل تدریجی انجام شود؛ تصمیمات شتاب‌زده در فضای پرتنش، دستاوردی نخواهد دارای بود.تقویت نظارت بر صنعت بیمهخسروشاهی با اشاره به اقدامات نظارتی این نهاد اظهار دارای بود: الزام همه شرکت‌ها به ارائه صورت‌های مالی ماهانه از پاییز 1404، تدوین شاخص‌های آزمون سلامت مالی و فنی، بررسی عملکرد 21 شرکت بیمه، و تعلیق فعالیت سه شرکت متخلف ــ که دو شرکت پس از رفع مشکل بازگشتند ــ شامل این اقدامات قرار دارای بوده هست.وی ادامه داد: لغو یا عدم تأیید صلاحیت 6 مدیر کلیدی به خاطر تخلفات گسترده، ایجاد اداره کل ویژه نظارت بر پرداخت خسارت، انتشار ماهانه آمار شکایات، طراحی سازوکار شناسایی تقلب در خسارت، و انجام بازدیدهای سرزده از شعب و نمایندگی‌ها در سراسر کشور نیز در همین دوره انجام گردید.اصلاح مقررات و بازنگری قوانینرئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: کمیته بازنگری قانون بیمه مرکزی در سه سناریو تشکیل و پیش‌نویس شفاف‌سازی فرآیندهای انتقال پرتفو، ادغام، انحلال و ورشکستگی تهیه گردید. آیین‌نامه جدید توانگری مالی تصویب گردیده و دستورالعمل پرداخت خسارت افت قیمت خودرو، پس از 56 سال انتظار، از دی 1403 اجرا گردید.او بیان کرد: حذف عوارض غیراثرگذار به نیروی انتظامی پس از 18 سال و حضور تاریخی نمایندگان صنفی بیمه‌گران، کارگزاران و ارزیابان خسارت در کمیسیون تخصصی شورای‌عالی بیمه از دیگر دستاوردهای این حوزه قرار دارای بوده هست.توسعه، نوآوری و افزایش ضریب نفوذخسروشاهی خاطرنشان کرد: سامانه ارزیابی ریسک رانندگان با پیشرفت 60 درصدی در دست اجرهست. سقف سنی عضویت در هیأت‌مدیره حذف گردیده و مصاحبه‌های تخصصی مدیران کلیدی تا 80 درصد کاهش یافته هست. میز نوآوری و اتاق فکر صنعت بیمه تشکیل و پروژه‌های فناورانه همچون هاب درمان (70 درصد) و کوراینشورنس اتکایی (90 درصد) به مراحل پایانی رسیده‌اند.وی افزود: مجوز فعالیت برای 6 شرکت فناور بیمه صادر و ضریب نفوذ بیمه در سال 1403 از 1.9 به 2.3 درصد در بُعد اسمی و از 1.8 به 2 درصد در بُعد حقیقی افزایش یافته هست.وی در پایان تأکید کرد: هدف همه این برنامه‌ها بازگرداندن اعتماد عمومی به صنعت بیمه، ایجاد شفافیت و تضمین پایداری بازار برای سرمایه‌گذاران و بیمه‌گذاران هست.انتهای پیام/
تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه