22 فروند هواپیما به خطوط هوایی کشور اضافه شد
کد خبر : ۲۸۹۹۵
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۶/۱۷
-
زمان : ۰۸:۲۵
|
دسته بندی: اقتصاد

22 فروند هواپیما به خطوط هوایی کشور اضافه شد

بهره‌برداری از 22 فروند هواپیما و 8 فروند بالگرد جدید و نصب 5 سامانه پیشرفته...

صنعت هوایی کشور طی یکسال اخیر با افزایش ۲۲ فروند هواپیما، توسعه فرودگاه‌ها و مدیریت موفق پروازهای اربعین جهش قابل توجهی دارای بوده هست.به گزارش تسنیم، صنعت حمل‌ونقل هوایی به عنوان شریان حیاتی جابه‌جایی سریع مسافر و بار، همواره در ارتقای تجارت، تسهیل صادرات و واردات کالاهای حساس و تقویت پیوندهای بین‌المللی نقش‌آفرینی کرده هست. طی سال‌های اخیر، این صنعت با چالش‌هایی همچون محدودیت‌های ناشی از تحریم، فرسودگی بخشی از ناوگان و کمقرار دارای بود زیرساخت‌های مدرن مواجه قرار دارای بود، اما در سال اول دولت چهاردهم با مدیریت وزارت راه و شهرسازی، گام‌های مؤثری در مسیر توسعه متوازن و ارتقای بهره‌وری عملیاتی بردارای بوده گردید.یکی از شاخص‌ترین دستاوردها، مدیریت موفق پروازهای اربعین و تأمین ناوگان برای جابه‌جایی میلیون‌ها زائر قرار دارای بود؛ اقدامی که نه تنها رضایت عمومی را به همراه دارای بود بلکه نشان داد با برنامه‌ریزی صحیح امکان دارد بخشی از گره‌های مزمن صنعت هوایی را برطرف کرد.در همین رهستا، بهره‌برداری از 22 فروند هواپیما و 8 فروند بالگرد جدید و نصب 5 سامانه پیشرفته کمک ناوبری، ظرفیت جابه‌جایی هوایی کشور را به شکل محسوسی افزایش داد. همزمان، پروژه‌های متعددی در زیرساخت‌های فرودچندین اوقات اجرا گردید که شامل آنها امکان دارد به بازسازی سقف ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد، کلنگ‌زنی ترمینال جدید با مساحت 120 هزار مترمربع و نوسازی و توسعه ترمینال‌های مشهد، شیراز، تبریز و اهواز اشاره کرد. نیز باند دوم فرودگاه زاهدان احداث و باند فرودگاه اهواز بهسازی گردید؛ اقدامی که به ارتقای ظرفیت عملیاتی فرودگاه‌های پرتردد کشور کمک کرد.در بخش ایمنی پروازی، نصب سه سامانه ناوبری DVOR/DME در فرودگاه‌های شیراز، بندر لنگه و ابوموسی و بهره‌برداری از دو سامانه ILS/DME در فرودگاه‌های کرمانشاه و امام خمینی(ره) با اعتباری بالغ بر 109 میلیارد تومان انجام گردید. به علاوه، برج‌های مراقبت پرواز به تجهیزات نوین ارتباطی و راداری مجهز گردیدند و سامانه‌های هواشناسی هوانوردی و پایش شرایط جوی به بهره‌برداری رسیدند.در حوزه فناوری، طراحی و ساخت یک دستگاه رادار بومی MSSR با اعتبار 40 میلیارد تومان و دکل آنتن رادار فرودگاه آبادان با هزینه 8 میلیارد تومان، نشانه‌ای روشن از حرکت به سمت خودکفایی در صنعت هوایی هست.از نظر خدمات بار و مسافر نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفت؛ ارتقای امکانات رفاهی در ترمینال‌های داخلی و بین‌المللی، توسعه سالن‌های CIP و VIP در فرودگاه‌های پرتردد و افزایش ظرفیت انبارها و ترمینال‌های بار هوایی، کیفیت خدمات را بهقرار دارای بود بخشید. مکانیزه گردیدن فرآیند پذیرش و تحویل بار نیز موجب کاهش زمان انتظار و افزایش رضایت مسافران گردید.در بعد عملیاتی، برنامه‌ریزی برای بهینه‌سازی پروازها و کاهش تأخیرات در دستور کار قرار گرفت و برای نخستین‌بار تاکسی هوایی در مسیر کرج – قزوین راه‌اندازی گردید؛ اقدامی نوآورانه که امکان داردد سرآغازی برای توسعه پروازهای منطقه‌ای در کشور باگردید.مجموعه این اقدامات در سال اول دولت چهاردهم، نشان‌دهنده تمرکز جدی بر افزایش ظرفیت ناوگان، ارتقای ایمنی پروازی، بومی‌سازی فناوری و توسعه زیرساخت‌های فرودچندین اوقات هست. این دستاوردها در کنار تجربه موفق مدیریت پروازهای اربعین، تصویری مثبت از آینده صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور ترسیم کرده و نویدبخش توانمندی بیشتر برای پاسخگویی به نیازهای فزاینده مسافران در سال‌های پیش‌روست.
تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه