به گزارشبازار، بر اساس این طرح ثبتنام بدون کنترل پلاک فعال و سوابق ثبتنام قبلی انجام خواهد گردید و متقاضیان میتوانند بر اساس شرایط اعلامشده در جدول فروش اقدام به خرید کنند.قیمتآریسان۲در طرح جدید بهصورت قطعی و مطابق با نرخ مصوب زمان ثبتنام محاسبه خواهد گردید. زمان آغاز ثبتنام از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۴ هست و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد دارای بود.نام خودروقیمترنگتحویلآریسان ۲ دوگانه سوز با sbrکد کلاس ۱۶۹۰۸۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰سفید، خاکستری، مشکی، نقره ای۳۰ روز کاریطبق اعلام ایرانخودرو، موعد تحویل این خودرو حداکثر ۳۰ روز کاری پس از تکمیل مراحل ثبتنام خواهد قرار دارای بود.SBR چیست؟ایرانخودرو اخیراً در جدول قیمت اردیبهشت ۱۴۰۴ از واژه SBR در کنار نام چندین محصولاتش استفاده کرده که توجه زیادی جلب کرده هست. SBR مخففSeat Belt Reminderیایادآور کمربند ایمنیاست؛ سیستمی که با هشدارهای صوتی و تصویری، بستن کمربند را به راننده و سرنشینها یادآوری انجام میدهد.این سیستم سه نسل دارد:نسل اول فقط هنگام نبستن کمربند راننده هشدار میدهد. نسل دوم، صندلی شاگرد را هم با سنسور وزن پوشش میدهد و نسل سوم در صندلیهای عقب هم فعال هست و هشدارهای قویتری دارد.در اروپا استفاده از این سیستم از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱ بهتدریج برای همه صندلیها الزامی شده و حالا ایرانخودرو هم در چندین مدلها آن را اضافه کرده هست. خودروهای تولیدی جدید با سنسور کمربند ایمنی جانبی SBR تولید میشوند و این خودروها با کد کلاس جدید جایگزین خودروهای جاری خواهند گردید.مشخصات فنی آریسان ۲وانت آریسان، نسخه وانتشده پژو RD، برای اولین بار در سال ۱۳۹۳ توسط ایرانخودرو عرضه گردید. این خودرو که ظاهری شبیه پژو پارس دارای بود، از همان ابتدا با مشکلات متعددی رو به رو قرار دارای بود. یکی از عجیب ترین مشکلات آن، ضعف شاسی و خم شدن خودرو در هنگام حمل بارهای سنگین قرار دارای بود که منجر به شکستگی بدنه میگردید. به علاوه، ظرفیت بارگیری پایین و عدم رعایت استانداردهای آلایندگی یورو ۵، تولید این خودرو را با چالش های جدی مواجه کرد و سرانجام در سال ۱۳۹۹ تولید آن متوقف گردید. پس از دو سال توقف، ایرانخودرو در سال ۱۴۰۱ با رفع ایرادات نسل قبلی، آریسان ۲ را وارد بازار کرد.آریسان ۲ از یک پیشرانه دوگانهسوز XU۷P بهره میبرد که ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. شتاب خودرو به ۱۳.۸ ثانیه کاهش یافته و ظرفیت بارگیری آن به ۷۵۰ کیلوگرم افزایش یافته هست. نیز تغییرات دیگری مانند انتقال نیرو به چرخ های جلو، افزایش حجم مخزن گاز به ۷۵ لیتر و ارتقای شاسی برای افزایش استحکام خودرو اعمال شده هست. این تغییرات باعث شده آریسان ۲ استاندارد یورو ۵ را کسب کند و گزینه ای بهتر در رده خودروهای کار و تجاری باشد.از نظر ظاهری، آریسان ۲ تغییرات محدودی نسبت به نسل قبل داشته هست. اضافه شدن مهشکن جلو از معدود تغییرات ظاهری هست. کابین همچنان طراحی مشابه پژو پارس دارد، اما انتقال زاپاس به زیر بدنه فضای داخلی را بهبود داده هست. امکانات رفاهی آن شامل سنسور پارک عقب، مهشکن، ترمزهای ABS و EBD، و فرمان تلسکوپی هست. نظر به رفع ایرادات و بازگشت به بازار، آریسان ۲ میتواند جایگاه خود را بهعنوان یک خودروی کار اقتصادی مستحکم کند، مشروط بر آن که مشکلات جدیدی در استفاده عملی از آن دیده نشود.
دیدگاهها