اعلام بزرگترین بازندگان تعرفه‌های پیشنهادی مکزیک علیه چین
کد خبر : ۳۳۱۸۹
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۶/۲۶
-
زمان : ۱۶:۱۴
|
دسته بندی: خودرو

اعلام بزرگترین بازندگان تعرفه‌های پیشنهادی مکزیک علیه چین

بی‌وای‌دی و تسلا، بزرگترین بازندگان تعرفه ۵۰ درصدی پیشنهادی مکزیک خواهند قرار دارای بود که به بازار رو به رشد خودروهای برقی در مکزیک، ضربه‌ای وارد خواهد کرد.

به گزارشبازار، تعرفه پیشنهادی مکزیک که چهارشنبه گذشته برای خودروهای وارداتی از چین، اعلام گردید، خودروهای برقی و بنزینی وارداتی از تمام کشورهایی که مکزیک با آنها توافق تجارت آزاد ندارد، شامل کره جنوبی، هند، اندونزی و روسیه را هدف قرار می‌دهد.با این حال، تحلیلگران صنعت اظهار کردند: این تعرفه در عمل، بیشتر بر خودروهای برقی تولید شده در چین و فروخته شده در مکزیک تاثیر خواهد دارای بود.تحلیلگران افزودند: این تعرفه‌ها می‌تواند بازار خودروی آمریکای شمالی با سریع‌ترین رشد را ، تغییر شکل دهد و مانع از رشد سریع بی‌وای‌دی در مکزیک شود.«اوجینیو گراندیو»، رئیس انجمن حمل ونقل الکتریکی در مکزیک، بیان کرد: مکزیک در سال ۲۰۲۴، تعرفه‌های خودروهای برقی تولید چین را از صفر درصد به ۱۵ درصد و هم‌اکنون، ۵۰ درصد افزایش داده هست.با وجود اینکه ظاهراً تعرفه پیشنهادی فراگیر خواهد قرار دارای بود اما در واقع، تعرفه‌های خودروسازان قدیمی آمریکایی شامل جنرال موتورز، فورد و استلانتیس را که سال ۲۰۰۳ وضع شده بودند، از این تعرفه‌ها معاف انجام می‌دهد.این قانون به شرکت‌های خودروسازی که کارخانه‌های تولیدی در مکزیک دارند، اجازه می‌دهد تا درصدی از خودروها را بدون تعرفه از کشورهایی مانند چین که توافق‌نامه تجارت آزاد با مکزیک ندارند، وارد کنند. برخلاف «تسلا» و بی‌وای‌دی، هر سه خودروساز قدیمی آمریکایی در مکزیک، کارخانه‌های تولیدی دارند.در همین حال، برنامه‌های تسلا و بی‌وای‌دی برای راه‌اندازی عملیات در مکزیک متوقف شده هست.تسلا سال میلادی گذشته، ساخت کارخانه اش در شمال مکزیک را به خاطر فشار نرخ بهره و کندی اقتصاد جهانی به حالت تعلیق درآورد. پیش‌بینی می‌گردید که کارخانه پیشنهادی بزرگترین کارخانه تسلا در جهان باشد و تا ۶۰۰۰ اشتغال زایی داخلی ایجاد کند.رئیس انجمن حمل ونقل الکتریکی در مکزیک، بیان کرد: تسلا احتمالا هم‌اکنون؛ انباری از خودروها در مکزیک دارد که به این شرکت کمک انجام می‌دهد تا خودروهایی را با تغییر رویکرد، از کارخانه‌های مختلف در سایر نقاط جهان وارد کند.بی‌وای‌دی در سال ۲۰۲۳ تحت تاثیر نگرانی از اعطای مجوز به یک کارخانه چینی و در خطر افتادن روابط تجاری آمریکا و چین، برنامه‌هایی برای ایجاد کارخانه‌ای در مکزیک اعلام کرد اما این برنامه‌ها سال میلادی جاری در بحبوحه مقاومت مقامات مکزیکی لغو گردید. بی‌وای‌دی، اعلام کرد: به خاطر عدم اطمینان از سیاست‌های تجاری ترامپ، برنامه‌هایش برای این کارخانه را متوقف انجام می‌دهد، در حالی که پکن نیز اعلام کرد: نگران انتقال فناوری به مکزیک هست.طبق گزارش رویترز، بی‌وای‌دی، این تولیدکننده خودرو چینی اعلام کرد: در سال ۲۰۲۴ حدود ۴۰ هزار خودرو در مکزیک فروخته هست که حدود نیمی از کل خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی فروخته شده در مکزیک در سال میلادی گذشته را تشکیل می‌دهد.بی‌وای‌دی، در ماه اوت، اعلام کرد: سرعت فروش خود در مکزیک را از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، دو برابر کرده هست. بی‌وای‌دی، برای فروش خودروهای برقی خود با ارزان‌ترین قیمت در سراسر جهان و زیر قیمت رقبا، به هزینه‌های پایین نیروی کار در چین و یارانه‌های دولتی متکی بوده هست.
تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه