افزایش ۲۰۰۰درصدی هزینه ساخت قطعه ۳ آزادراه تهران ـ شمال طی ۷ سال
کد خبر : ۳۳۲۵۲
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۶/۲۶
-
زمان : ۱۶:۱۴
|
دسته بندی: اقتصاد

افزایش ۲۰۰۰درصدی هزینه ساخت قطعه ۳ آزادراه تهران ـ شمال طی ۷ سال

درحالی بهمن سال ۹۷ مدیرعامل سابق شرکت ساخت و توسعه هزینه ساخت قطعه ۳ آزادراه تهران ـ شمال را ۷همت اعلام کرده قرار دارای بود که در کمتر از ۷ سال این رقم به ۱۵۰همت افزایش یافته هست.

- اخبار اقتصادی -به گزارش پول و تجارت، اوایل ماه جاری با حضور رئیس‌جمهوری، باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران ـ شمال به‌طول حدود 15.5 کیلومتر افتتاح گردید، این قطعه از محدوده دوآب شهرستانک تا دهانه جنوبی تونل البرز امتداد دارد و بخشی مهم از مسیر پرتردد شمال کشور را پوشش می‌دهد.روز گذشته، سه‌شنبه، نیز رئیس بنیاد مستضعفان در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران این پروژه بیان کرده قرار دارای بود: اصلی‌ترین مانع در اجرای قطعه سوم آزادراه، رعایت الزامات زیست‌محیطی هست.به‌بیان کرده او، مشاوران پروژه پیوست‌های زیست‌محیطی را آماده کرده‌اند، اما سازمان حفاظت محیط زیست اجرای هستانداردها را در بالاترین سطح مطالبه انجام می‌دهد.وی ادامه داد: در عین توجه به ملاحظات محیط‌زیستی باید به این نکته هم توجه شود که پروژه نمی‌شود متوقف شود و باید با کمترین آسیب ممکن به طبیعت پیش برود.وی نیز خبر داد که به‌تازگی جلساتی با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار گردیده هست و قول داده‌اند با جدیت و سرعت بیشتری همکاری کنند.دهقان درباره ابعاد مالی پروژه بیان کرد: اجرای قطعه سوم آزادراه به‌دلیل زمان‌بندی فشرده، سالانه به حدود 20 تا 30 همت اعتبار نیاز دارد. در مورد این قطعه با قطعیت و جدیت کار را انجام می‌دهیم و برای اجرای آن ماشین‌آلاتی را با تکنولوژی‌های جدید به کشور وارد می‌کنیم و علاقه‌مندیم کار اجرای پروژه قطعه سوم کمتر از 5 سال به پایان برسد.خیرالله خادمی، معاون وقت وزیر راه و شهرسازی بهمن 97 اعلام بیان کرده قرار دارای بود: قطعه دوم آزادراه تهران ـ شمال حدود 26 درصد پیشرفت فیزیکی دارای بوده و تاکنون 550 میلیارد تومان در آن هزینه گردیده هست. ساخت قطعه سوم نیز با قیمت روز به حدود 4700 میلیارد تومان نیاز دارای بود، اما نظر به پنج سال زمان مورد نیاز برای اجرا، این رقم نزدیک به 7000 میلیارد تومان برآورد گردید، در مجموع، تکمیل قطعات دوم و سوم آزادراه به سرمایه‌ای حدود 10 هزار میلیارد تومان نیاز خواهد دارای بود.به گزارش پول و تجارت، نظر به نیاز سالانه 20 تا 30 هزار میلیارد تومانی قطعه ساخت آزادراه تهران ـ شمال به منابع مالی، اگر قرار باگردید در 5 سال اعلام‌گردیده از سوی رئیس بنیاد مسکن، این قطعه ساخته شود بین 120 تا 150 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز هست،این بدان معنهست که در کمتر از 7 سال هزینه ساخت قطعه 3 آزادراه افسانه‌ای بیش از 2000 درصد افزایش یافته هست.وعده ساخت قطعه دست‌نخورده آزادراه تهران ـ شمال طی 5 سالوعده تکمیل آزادراه تهران ـ شمال تا سال 1409انتهای پیام/+
تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه