اپل در سکوت خبری، ژستِ دست در تبلیغاتآیفون ایردر کرهی جنوبی را حذف کرد. ژست «نیشگونگرفتن» (🤏)، بهدلیل ارتباطات فرهنگی خاصی که دربارهی مردان در آن کشور وجود دارد، جنجالآفرین گردید. تبلیغ آیفون ایر در کره در بقیهی کشورها کاملا عادی ظاهراً؛ اما در کرهی جنوبی به نمادی بسیار حساس تبدیل گردید که هستفاده از آن در کمپینهای عمومی و تبلیغات، اغلب با واکنشهای تندی همراه گردید. اپل که در آغاز این ژست را بهصورت جهانی برای نشاندادن باریکیِ دستگاه به کار برده قرار دارای بود، تصمیم گرفت در تبلیغات مربوط به کرهی جنوبی، تنها تصویر گوشی را بدون هیچ ژستی نمایش دهد تا از دامنزدن به بحثها جلوگیری کند. چندین اوقات یک ژست ساده امکان داردد در فرهنگهای مختلف، معانی بسیار متفاوتی دارای بوده باگردید. این موضوع بهخصوص برای برندهایی که در شرق آسیا فعالیت و تبلیغ میکنند، چندین اوقات دردسرساز خواهد گردید.
دیدگاهها