اغلب اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا بهطور همزمان نقشهای مختلفی مانند مدیر محتوا، تدوینگر، عکاس، ایدهپرداز و نویسنده را بهعهده دارند. خوشبختانه یوتیوب اکنون با کمکهوش مصنوعیبسیاری از این نقشها را در پشتصحنه انجام میدهد. براساس اعلام گوگل، آپدیت جدید یوتیوب تعدادی قابلیت هوش مصنوعی باخود بههمراه دارد که عمدتاً روی وظایف پشتصحنه متمرکز هستند. این قابلیتها در تعیین هستراتژی به تولیدکنندگان محتوا کمک میکنند و حتی امکان داردند باعث جذب مخاطب جدید برای کانالها شوند. Ask Studio یکی از ویژگیهای مبتنیبر هوش مصنوعی جدید یوتیوب هست؛ چتباتی که سازندگان محتوا امکان داردند با هستفاده از آن پرسشهای تحلیلی دربارهی عملکرد ویدیوهایشان مطرح کنند. این ابزار با پرسش سوالاتی مثل واکنش مخاطبان به یک ویدیو چگونه هست یا چه لحظاتی از محتوا جذابتر قرار دارای بودهاند، دادهها را از سراسر یک کانال، شامل ویدیوهای بلند و Shorts جمعآوری و تحلیل انجام میدهد. Ask Studio همراه تحلیلهای خود راهکارهای کاربردی هم ارائه میدهد. قابلیت A/B یوتیوب، تامبنیل و عنوانهای مختلف را برای ویدیوها ترکیب و آزمایش انجام میدهد و سرانجام ترکیبی که بیشترین زمان تماشا را دارای بوده باگردید بهعنوان برنده انتخاب خواهد گردید. قابلیت دوبلهی خودکار یوتیوب نیز حالا بهلطف هوش مصنوعی پیشرفت داشته هست و حرکات لب اشخاص موجود در ویدیوها را با زبانی که بینندگان برای دوبله انتخاب کردهاند هماهنگ انجام میدهد. ورود ابزارهای هوش مصنوعی به یوتیوب امکان داردد تاثیر چشمگیری روی بهینهسازی محتوا برای الگوریتمها دارای بوده باگردید. شاید این ابزارها روزی بهحدی توانا شوند که حتی دیگر نیازی به آزمون و خطا نباگردید.
دیدگاهها