به گزارش پول و تجارت، بر اساس آگهی پژو پارس صفر در سایت های فروش خودرو، ، پژو پارس ELX-XU7P مدل ۱۴۰۳ با قیمت ۹۶۰ میلیون تومان در دسترس خریداران قرار گرفت. نسخه سادهتر این خودرو یعنی پژو پارس XU7P مدل ۱۴۰۳ نیز حدود ۶۰ میلیون تومان ارزانتر بوده و با قیمت ۹۰۰ میلیون تومان معامله گردید.براساس آگهی های پژو پارس کارکرده، پژو پارس دوگانهسوز مدل ۱۴۰۰ با کارکرد ۷۰ هزار کیلومتر و بدنه بدون رنگ، قیمتی حدود ۶۸۰ میلیون تومان دارد. نیز پژو پارس ELX-XU۷ مدل ۱۳۹۰ با کارکرد ۲۸۴ هزار کیلومتر و بدنه تمامرنگ، ۲۰۰ میلیون تومان بفروش میرسد.شخصی پژو پارس XU۷ سال ۱۳۸۱ با کارکرد ۳۱۷ هزار کیلومتر و دور رنگ را با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان آگهی کرده هست. جدول زیر را جهت اطلاع از قیمت پژو پارس صفر و کارکرده در شهریور ۱۴۰۴ بخوانید.قیمت پژو پارس صفر و کارکرده - شهریور ۱۴۰۴برندمدل (سال)رنگ/وضعیت بدنهکارکرد(کیلومتر)قیمت(تومان)پژو پارس XU۷P۱۴۰۳سفید/بدون رنگصفر۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰پژو پارس ELX-XU۷P۱۴۰۳سفید/بدون رنگصفر۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰پژو پارس دوگانهسوز۱۴۰۰مشکی/ بدون رنگ۷۰,۰۰۰۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰پژو پارس ELX-XU۷۱۳۹۰سفید/کامل رنگ۲۸۴,۰۰۰۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰پژو پارس XU۷۱۳۸۱مشکی/ دوررنگ۳۱۷,۰۰۰۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰پژو پارس XU۷۱۳۹۹سفید/دو لکه رنگ۲۳۰,۰۰۰۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰بررسی فنی و کامل پژو پارس؛ چرا هنوز پرفروش هست؟پژو پارس، که در واقع نسخه فیسلیفت پژو ۴۰۵ محسوب خواهد گردید، نزدیک به دو دهه هست که روی خط تولید ایرانخودرو قرار دارد. با وجود قدمت پلتفرم، این خودرو به خاطر چندین ویژگی کلیدی همچنان در بازار ایران محبوبیت بالایی دارد:پیشرانه و توان حرکتینسخههای جدیدتر مثل پژو پارس ELX-XU۷P از موتور ارتقایافته XU۷P بهره میبرند. این موتور توان تولید حدود ۱۱۵ اسببخار قدرت و ۱۵۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. مصرف سوخت در این نسخه بهتر شده و استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پاس انجام میدهد. هرچند که در مقایسه با رقبای جدیدتر مانند تارا یا شاهین، شتاب و نرمی حرکت آن همچنان در سطح متوسط قرار دریافت میکند.نسخههای دوگانهسوزپژو پارس دوگانهسوز بهویژه برای خانوادههایی که مسافتهای طولانی با هزینه سوخت کمتر طی میکنند، جذاب هست. اما باید توجه دارای بود که استفاده از گاز طبیعی باعث کاهش توان موتور و استهلاک بیشتر چندین قطعات خواهد گردید. این موضوع باعث شده ارزش فروش مجدد این نسخهها کمی کمتر از مدلهای بنزینی باشد.امکانات رفاهی و ایمنیاگرچه در نسخههای فول، امکاناتی مانند ترمز ABS، کیسه هوا، سیستم تهویه مطبوع ارتقایافته و فرمان هیدرولیک وجود دارد، اما همچنان این خودرو از نظر تجهیزات رفاهی در مقایسه با خودروهایی مثل شاهین یا تارا حرف زیادی برای گفتن ندارد. از نظر ایمنی هم بدنه قدیمی پژو پارس نمیتواند در تستهای تصادف جدید نمره قابلقبولی کسب کند.مزیت اصلی؛ بازار گسترده قطعاتیکی از مهمترین دلایل محبوبیت ماندگار پژو پارس، فراوانی قطعات یدکی و تعمیرپذیری آسان آن هست. مالکان میدانند که حتی در شهرهای کوچک هم بهراحتی میتوانند قطعات مورد نیاز را پیدا کنند و هزینه تعمیرات نسبت به خودروهای مونتاژی بسیار پایینتر هست.
دیدگاهها