به گزارش پول و تجارت به نقل از خبرآنلاین، اکلیپس کراس بالاخره پس از خیلی وقت دستخوش تغییری بزرگ شده و براساس پلتفرم جدید رنو، پا به بازار میگذارد.میتسوبیشی اکلیپس کراس قدیمی به پایان راه رسیده و اکنون، اکلیپس کراس EV جدید جایگزین آن شده هست. نسل دوم این شاسیبلند، یک دگرگونی کامل نسبت به مدل قبلی خود هست و پلتفرم برقی رنو Scenic E-Tech را با عناصر طراحی خاص میتسوبیشی ترکیب انجام میدهد. این خودرو که توسط رنو در فرانسه ساخته خواهد گردید، به صورت انحصاری در اروپا به فروش خواهد رسید.نسل اول اکلیپس کراس جزو جدیدترین محصولات وارداتی ایران بوده و بهتازگی به بازار کشورمان راه پیدا کرده هست. با معرفی نسل دوم، باید دید که شرکتهای واردکننده به عرضه نسل جدید این خودرو اقدام میکنند یا خیر.اکلیپس کراسایوی به جمع مدلهای میتسوبیشی در اروپا، که بر پایه خودروهای رنو ساخته شدهاند، میپیوندد. این خودرو پس از کولت (بر پایه رنو کلیو)، ASX (بر پایه رنو کپچر) و گراندیس (بر پایه رنو سیمبیوز)، نمونه دیگری از استراتژی اشتراکگذاری نشان برند هست. این مدل که براساس رنو سنیک (Scenic) ساخته شده، در بخش شاسیبلندهای کامپکت، پایینتر از اوتلندر PHEV قرار دریافت میکند و پس از خودروی شهری i-MiEV که تولید آن متوقف گردید، دومین مدل تمامبرقی میتسوبیشی در اروپا خواهد قرار دارای بود.واضحترین راه برای تشخیص تغییرات ژاپنی بر روی رنو سنیک، نمای جلوی آن هست. میتسوبیشی این بخش را با چراغهای LED دوتکه متمایز، یک جلوپنجره بازطراحیشده، اما کاملاً پوشیده که شبیه به اوتلندر هست و ورودیهای هوای بازطراحیشده در سپر، تغییر داده هست. در عقب، گرافیک بهروزرسانیشده چراغهای عقب و مقدار بیشتری ادوات مشکی براق، آن را از رنو متمایز انجام میدهد.نمای جانبی آشنا ظاهراً، اما یک نوار کرومی جدید روی ستونهای D و رینگهای جذاب ۱۹ یا ۲۰ اینچی تفاوت ایجاد میکنند. در مجموع، مدل جدید از سبک کوپه-شاسیبلند نسل اول اکلیپس کراس که در سال ۲۰۱۷ عرضه گردید، فاصله گرفته هست. از نظر ابعاد، این خودرو کمی کوچکتر از مدل قبلی با موتور احتراقی خود هست و ۴،۴۷۰ میلیمتر طول دارد، اگرچه فاصله بین دو محور آن با ۲،۷۸۵ میلیمتر به طور قابل توجهی بزرگتر هست.در داخل، کابین از تنظیمات دیجیتال رنو با یک صفحه نمایش پشت آمپر ۱۲٫۳ اینچی و یک صفحه نمایش عمودی ۱۲ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی که از سرویس گوگل استفاده انجام میدهد، بهره میبرد. برای ایجاد تمایز، میتسوبیشی گزینههای جدیدی برای تریم داخلی و روکش صندلیها اضافه کرده هست. از دیگر ویژگیهای جذاب امکان دارد به سقف شیشهای الکتروکرومیک، نورپردازی محیطی LED و سیستم صوتی Harman & Kardon Premium اشاره کرد.مجموعه کاملی از فناوریهای کمک راننده، امکان رانندگی نیمهخودران در بزرگراه را فراهم انجام میدهد. سرانجام، کاربردی بودن خودرو با دو ردیف صندلی و یک فضای بار که بسته به موقعیت صندلی عقب بین ۴۷۸ تا ۱،۶۷۰ لیتر متغیر هست، تضمین خواهد گردید.پلتفرم مشترک و قدرت برقیاکلیپس کراسایوی بر روی پلتفرم CMF-EV (Ampr Medium) ساخته شده که پیشتر در رنو مگان و سنیک E-Tech و نیسان لیف و آریا استفاده شده هست.قدرت خودرو از یک موتور الکتریکی نصبشده در جلو تأمین خواهد گردید که ۲۱۵ اسب بخار قدرت تولید انجام میدهد. یک پک باتری ۸۷ کیلووات ساعتی، بردی در حدود ۶۰۰ کیلومتر را فراهم میآورد. باتری دارای سیستم مدیریت حرارتی با خنککننده آبی هست و با سرعت شارژ تا ۱۵۰ کیلووات ساعت سازگار هست.میتسوبیشی نیز تأیید کرده که یک نسخه میانرده در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد گردید. این مدل به احتمال زیاد مشخصات نسخه پایه سنیک E-Tech را با ۱۶۸ اسب بخار قدرت و یک باتری ۶۰ کیلووات ساعتی خواهد دارای بود.تولید و فروش در اروپاخودروی برقی جدید میتسوبیشی به عنوان بخشی از اتحاد رنو میتسوبیشی نیسان، از سهماهه چهارم سال ۲۰۲۵ در کارخانه دوایی در فرانسه تولید خواهد گردید. همین کارخانه محل تولید خودروهایی مانند رنو مگانایتِک، سنیکایتِک، R ۵ایتِک، آلپاین A ۲۹۰ و نیسان میکراایوی هست.در حالی که انتظار نمیرود اکلیپس کراس جدید وارد بازار آمریکا شود، میتسوبیشی تأیید کرده که یک کراساوور برقی دیگر را برای آمریکای شمالی، در تابستان ۲۰۲۶ عرضه خواهد کرد. این خودرو کمی کوچکتر خواهد قرار دارای بود و از پلتفرم مشترک با نیسان لیف جدید بهره خواهد برد.
دیدگاهها