به گزارش سرویس خودرواقتصادآنلاین، بر اساس قیمت محصولات ایران خودرو، قیمت دنا امروز با جهشی محسوس در بازار آزاد همراه گردید؛ افزایشی که بهویژه در مدل دنا پلاس اتوماتیک رکورد تازهای را ثبت کرده و نگاهها را به تغییرات قیمتی این محصول پرتقاضای ایرانخودرو جلب کرده هست.قیمت دنا پلاس اتوماتیک امروز با افزایش ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی در بازار آزاد به یک میلیارد و ۲۶۸ میلیون تومان رسید. این میزان رشد نشان میدهد که دنا پلاس اتوماتیک همچنان یکی از پرتقاضاترین خودروهای بازار هست و هر تغییر قیمتی در آن توجه زیادی از خریداران را به خود جلب انجام میدهد.قیمت دنا پلاس MT6 رینگ فولادی نیز امروز نسبت به روز گذشته رشد ۶ میلیون تومانی دارای بود و حالا در بازار آزاد به یک میلیارد و ۲۵ میلیون تومان رسیده هست.قیمت دنا پلاس EF7 دنده ساده هم امروز با افزایش ۵ میلیون تومانی همراه قرار دارای بود و در معاملات بازار آزاد به ۹۶۵ میلیون تومان رسید.قیمت بازار آزاد دنا - شهریور ۱۴۰۴برندسال تولیدکارکرد(کیلومتر)قیمت(تومان)دنا پلاس اتوماتیک۱۴۰۴صفر۱,۲۶۸,۰۰۰,۰۰۰دنا پلاس EF۷ اتوماتیک توربو آپشنال۱۴۰۳صفر۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰دنا پلاس EF۷ اتوماتیک توربو ساده۱۴۰۳صفر۱,۰۷۵,۰۰۰,۰۰۰دنا پلاس MT6۱۴۰۴رینگ فولادیصفر۱,۰۲۵,۰۰۰,۰۰۰دنا پلاس EF۷ ۵ دنده ساده۱۴۰۴صفر۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰دنا پلاس EF۷ ۵ دنده ساده۱۴۰۳ - رینگ فولادیصفر۹۴۵,۰۰۰,۰۰۰دنا پلاس EF۷ ۶ دنده توربو۱۴۰۳ - ارتقا یافتهصفر۱,۰۶۵,۰۰۰,۰۰۰دنا پلاس EF۷P ۶ دنده۱۴۰۳صفر۱,۰۱۵,۰۰۰,۰۰۰دنا پلاس EF۷P ۶ دنده۱۴۰۴ - رینگ فولادیصفر۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰مقایسه دنا با شاهین سایپا؛ انتخاب بین قدرت و راحتیاز نظر طراحی، دنا پلاس با خطوط تیز، چراغهای جلو کشیده و بدنهای عضلانی، حس اسپرت بودن و قدرت را به راننده القا انجام میدهد. همین ویژگی باعث شده دنا بهویژه در میان جوانان و کسانی که ظاهر خودرو برایشان اهمیت دارد، انتخاب اول باشد.در مقابل، شاهین سایپا طراحی مدرنتر و سادهتری دارد که بیشتر بر هماهنگی بدنه و جذابیت خانوادگی تمرکز کرده هست. خریدارانی که دنبال طراحی شیک شهری و متفاوت هستند، معمولاً شاهین را ترجیح میدهند.از نظر فنی، دنا پلاس به موتور EF7 مجهز هست که قدرت بیشتری نسبت به موتور ۱.۵ لیتری توربو شاهین دارد. همین موضوع باعث خواهد گردید دنا در شتابگیری و حرکت در جادههای بینشهری عملکرد بهتری داشته باشد. گیربکس ۶ سرعته دستی (MT6) و نسخه اتوماتیک دنا نیز حس رانندگی قدرتمند و اسپرتی را به راننده منتقل میکنند.اما شاهین سایپا با گیربکس اتوماتیک CVT تجربهای نرمتر و اقتصادیتر را به راننده ارائه میدهد. هرچند شتاب شاهین کمتر از دنا هست، اما مصرف سوخت بهینهتر آن برای استفاده روزمره در شهر مزیت بزرگی محسوب خواهد گردید.هر دو خودرو امکانات استانداردی مانند ترمز ABS، ایربگ، فرمان برقی، سیستم تهویه و نمایشگر لمسی دارند. با این حال، دنا پلاس در نسخههای فولآپشن با تجهیزاتی مثل سانروف، صندلیهای برقی، سیستم تهویه اتوماتیک و طراحی داخلی لوکستر عرضه خواهد گردید که آن را از شاهین جلوتر میگذارد.البته شاهین هم در بخش ایمنی بهویژه با تقویت بدنه و بهرهگیری از سیستم پایش فشار باد تایرها توانسته اعتماد خریداران را جلب کند.از نظر قیمت، دنا پلاس اتوماتیک امروز بیش از یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان در بازار آزاد معامله خواهد گردید، در حالی که شاهین CVT حدود یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان هست. اختلاف قیمتی این دو خودرو بهویژه در نسخههای اتوماتیک کمتر شده هست، اما همچنان بازار خرید و فروش دنا بسیار پررونقتر هست. در بازار دست دوم هم دنا سریعتر از شاهین فروش میرود و افت قیمت کمتری دارد.اگر به دنبال قدرت موتور بالاتر، طراحی اسپرت، امکانات بیشتر و ارزش بالاتر در بازار خرید و فروش هستید، بدون شک دنا پلاس ایران خودرو انتخاب مناسبتری هست. اما اگر اولویت شما مصرف سوخت پایینتر، گیربکس اتوماتیک نرم، رانندگی شهری آسانتر و طراحی مدرنتر هست، شاهین سایپا میتواند گزینه جذابی برای شما باشد.در مجموع، امکان دارد بیان کرد که دنا پلاس انتخاب کسانی هست که به دنبال قدرت و امکانات بیشتر هستند، در حالی که شاهین سایپا مناسب خریدارانی هست که راحتی، مصرف سوخت اقتصادی و گیربکس اتوماتیک را در اولویت قرار میدهند.
دیدگاهها