حمله سایبری به فرودگاه‌های اروپایی؛ تأخیر و لغو پرواز‌ها
کد خبر : ۸۰۰۰۲۷
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۶/۲۹
-
زمان : ۱۷:۴۰
|
دسته بندی: نوار خبر

حمله سایبری به فرودگاه‌های اروپایی؛ تأخیر و لغو پرواز‌ها

فرودگاه‌های بزرگ اروپایی به خاطر یک حمله سایبری به سیستم‌های پذیرش مسافر با تأخیر و لغو پرواز‌ها مواجه گردیدند.

به گزارش خبرنگار بین‌المللپول و تجارتبه نقل ازفایننشال تایمز، فرودگاه‌های اروپایی شامل هیترو لندن، برلین براندنبورگ و بروکسل روز شنبه به دنبال یک حمله سایبری به شرکتی که فناوری پذیرش مسافر را ارائه می‌دهد، با تأخیر و لغو پرواز‌ها رو‌به‌رو گردیدند.فرودگاه هیترو اعلام کرد که شرکت کالینز ایرو اسپیس، که سیستم‌های پذیرش و سوار گردیدن را برای چندینین خط هوایی در فرودگاه‌های مختلف در سطح جهانی فراهم انجام می‌دهد، با یک مشکل فنی مواجه گردیده که ممکن هست باعث تأخیر برای مسافران خروجی شود.این فرودگاه، که در ماه مارس به خاطر آتش‌سوزی در یک ایستگاه برق به مدت ۲۴ ساعت تعطیل گردیده قرار دارای بود، به مسافران توصیه کرد قبل از سفر به فرودگاه هیترو، پرواز‌های خود را بررسی کنند و بیش از سه ساعت قبل از پرواز‌های دوربرد یا دو ساعت قبل از پرواز‌های کوتاه‌مدت به فرودگاه نروند.نیز شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز، بزرگ‌ترین خط هوایی در فرودگاه هیترو، اعلام کرد که تحت تأثیر این مشکل قرار نگرفته هست، زیرا سیستم پشتیبانی دارد که به آن اجازه می‌دهد به پردازش مشتریان ادامه دهد. فرودگاه‌های گاتویک و لوتون نیز تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند.در همین حال فرودگاه بروکسل اعلام کرد که تا ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی، حدود ۱۰ پرواز لغو و ۱۵ پرواز دیگر حداقل یک ساعت تأخیر دارای بوده‌اند، زیرا مجبور قرار دارای بودند جزئیات مسافرانی که در فرودگاه پذیرش کرده قرار دارای بودند یا بار دارای بودند را به صورت دستی وارد کنند.این فرودگاه بیان کرد: «در شب جمعه، ۱۹ سپتامبر، یک حمله سایبری به ارائه‌دهنده خدمات سیستم‌های پذیرش و سوار گردیدن انجام گردید که چندینین فرودگاه اروپایی شامل فرودگاه بروکسل را تحت تأثیر قرار داد. این بدان معنهست که هم‌اکنون تنها پذیرش و سوار گردیدن دستی ممکن هست.»فرودگاه برلین نیز اعلام کرد که زمان انتظار برای مشتریان پذیرش طولانی‌تر گردیده هست.شرکت RTX، که مالک کالینز هست، بیان کرد: «ما از وجود اختلال مرتبط با سایبری در نرم‌افزار MUSE خود در چندین فرودگاه‌ها مطلع گردیده‌ایم. ما در حال کار بر روی حل این مشکل و بازگرداندن عملکرد کامل به مشتریان خود با سرعت ممکن هستیم.»این شرکت افزود: «تأثیر این مشکل محدود به پذیرش الکترونیکی مشتریان و تحویل بار هست و امکان دارد با عملیات پذیرش دستی آن را کاهش داد.»این حمله، دومین حمله از این نوع به این گروه به شمار می‌رود. در سال ۲۰۲۳ در حمله‌ای مشابه، نام‌ها، آدرس‌ها و جزئیات تماس خلبانان و دیگر کارکنان مرتبط با شرکت‌های همکار کالینز به دنبال حمله‌ای که گروه باج‌افزاری بیان‌لیان ادعا کرده قرار دارای بود، افشا گردید.
تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه