مجوز پروازی هواپیمایی آسمان محدود شد/تشریح تاثیر اسنپ بک بر حمل‌ونقل هوایی
کد خبر : ۸۰۰۲۰۱
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۶/۳۰
-
زمان : ۰۹:۲۰
|
دسته بندی: اقتصاد

مجوز پروازی هواپیمایی آسمان محدود شد/تشریح تاثیر اسنپ بک بر حمل‌ونقل هوایی

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی از محدود گردیدن مجوز پرواز هواپیمایی آسمان و تغییر رفتار دولت ترامپ با صنعت هوانوردی ایران خبر داد و تاثیر اسنپ بک در این بخش را تشریح کرد.

- اخبار اقتصادی -به گزارش پول و تجارت، سیدحمیدرضا صانعی معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به پرسش تسنیم با اشاره به شرایط ناوگان هوایی کشور در دولت چهاردهم اظهار کرد: در این یک‌سالی که از فعالیت دولت چهاردهم می‌گذرد، حدود 22 تا 23 فروند هواپیما وارد ناوگان هوایی کشور گردیده هست.وی افزود: البته آمار دقیق ممکن هست یکی دو مورد اختلاف دارای بوده باگردید. چندین شرکت‌های هواپیمایی نیز به خاطر رسیدن عمر ناوگان‌شان یا به‌دلیل الزامات عملیاتی، تعدادی از هواپیماهای خود را از رده خارج کرده‌اند.وی با تأکید بر اینکه در گزارش‌های عمومی فقط به ورود هواپیماها پرداخته خواهد گردید، ادامه داد: همواره وقتی درباره ورود هواپیما صحبت می‌کنیم، خروجی‌ها را نمی‌گوییم، در حالی‌که این موضوع ممکن هست مردم را دچار بردارای بود اشتباه کند. همواره به موازات ورود هواپیما، تعدادی نیز از ناوگان خارج می‌شوند.صانعی با اشاره به روند ورود هواپیما در مدت اخیر بیان کرد: اگر بخواهیم با سال‌های گذشته مقایسه کنیم، در این چندین ماه اخیر دولت چهاردهم، وضعیت ورود هواپیماها نسبتاً بهتر قرار دارای بوده و به طور میانگین تعداد بیشتری هواپیما وارد ناوگان گردیده هست. امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.تحریم‌ها و تأمین قطعات؛ چالش همیشگیمعاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص وضعیت تأمین قطعات هواپیما بیان کرد: تحریم‌ها برای ما، چه در قالب اسنپ‌بک و چه قبل از آن، هیچ تفاوتی ندارد. سخت‌گیری‌ها همواره قرار دارای بوده و همچنان ادامه دارد. روش‌های جایگزینی که شرکت‌های هواپیمایی و کشور در اختیار دارند، همان‌طور با همان سختی ادامه پیدا انجام می‌دهد.صانعی با بیان اینکه با آمدن دولت ترامپ دور زدن تحریم‌ها و محدودیت‌های آمریکا سخت‌تر گردید، یادآور گردید: پیش‌تر رفتار آمریکا مبتنی بر مستندات قرار دارای بود، اما حالا رفتارشان به الگوهای رفتاری تغییر کرده هست. یعنی اگر ببینند جایی مشابه جای دیگر رفتار گردیده، همان مسیر را می‌بندند. دیگر با مستندات و مستدلات خیلی کاری ندارند.آسمان، ایرلاینی با یک هواپیماوی نیز با اشاره به وضعیت شرکت هواپیمایی آسمان بیان کرد: هم‌اکنون شرکت هواپیمایی آسمان با تنها یک هواپیما فعال هست. زمانی این شرکت حدود 28 هواپیما دارای بود و اکنون به یک هواپیمای فعال رسیده هست.معاون سازمان هواپیمایی تاکید کرد: با این وضعیت، طبیعتاً نامکان دارد یک شرکت را سرپا نگه دارای بود. نه آن را ادغام می‌کنیم، نه وضعیتش مشخص هست. مردم هم متضرر می‌شوند.صانعی بیان کرد: واقعیت این هست که شرکت‌های دولتی ما هم تحت محدودیت‌های بین‌المللی بیشتری هستند و هم در داخل با دست‌وپاگیری بیشتری مواجه‌اند. همان‌طور که برای شرکت‌های خصوصی هم شرایط راحت نیست، اما دست‌کم سرمایه‌گذار خصوصی امکان داردد راحت‌تر تراکنش مالی انجام دهد. هواپیمایی آسمان هم با وجود حمایت‌ها و همکاری‌های سازمان هواپیمایی برای احیا، با چالش‌های جدی روبروست.محدودسازی مجوزهای پروازی برای حفظ ایمنی و مدیریت بحرانصانعی در ادامه تصریح کرد: از یک‌سو اگر مجوز کمتری به این شرکت بدهیم، همان یک هواپیمای فعال هم درآمد کمتری خواهد دارای بود و مشکلات شرکت با آن همه پرسنل بیشتر خواهد گردید. از جهات دیگر، اگر مجوز بیشتری بدهیم، احتمال بروز مشکلاتی نظیر زمین‌گیر گردیدن در نجف بیشتر خواهد گردید و مردم آسیب می‌بینند. بنابراین، مجوزهای شرکت هواپیمایی آسمان را به‌طور قابل‌توجهی محدود کرده‌ایم تا وضعیت بهتر شود.وی افزود: اجرای وظایف سازمان هواپیمایی مثل هر کار دیگری امکان داردد هم خوب انجام شود و هم بد. قاعدتاً اگر آسمان با یک شرکت دیگر که در حال رگردید هست تجمیع شود، وضعیت بهتری پیدا انجام می‌دهد؛ ولی اگر درست انجام نشود، مشکلاتش بیشتر خواهد گردید. الان آسمان با هزینه‌های بالا و پرسنل زیاد مواجه هست و از آن ناوگان گسترده، به تنها یک هواپیمای فعال رسیده که این موضوع هر بنگاه اقتصادی را ناقرار دارای بود انجام می‌دهد.معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی بیان کرد: کاری که ما امکان داردیم انجام دهیم، تسهیل شرایط برای بهقرار دارای بود وضعیت هست؛ مقررات را برایشان شفاف کنیم، بازگو کنیم و رایزنی‌هایی با مالکان شرکت انجام دهیم. اما سرانجام سازمان هواپیمایی کشوری مالک شرکت‌ها نیست. مالکان امکان داردند این شرکت را احیا کنند یا به مسیر ناقرار دارای بودی ببرند.وی یادآور گردید: ما حتی در شرکت‌های خصوصی هم نامکان داردیم دخالت کنیم، چه برسد به یک شرکت دولتی که در مالکیت چندین هلدینگ دولتی و با ساختار حاکمیتی خاص قرار دارد. با این حال، رئیس سازمان هواپیمایی همواره پیگیر پیشنهادات و راهکارهایی قرار دارای بوده‌اند که بتواند این شرکت را از وضعیت فعلی نجات دهد. امیدواریم مالکان این شرکت(هواپیمایی آسمان)نیز این مسیر را دنبال کنند و مشکلات حل و فصل شود.خضریان: هواپیمایی آسمان با 2500 نیرو تنها یک هواپیمای فعال داردواکنش هواپیمایی آسمان به اظهارات یک نماینده مجلسانتهای پیام/
تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه