به گزارش پول و تجارت، سید حمیدرضا صانعی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص فعال گردیدن مکانیزم ماشه و تاثیر آن بر صنعت هوایی افزود: تحریمهای شرکتهای هواپیمایی در شرایط فعلی با قبل از فعال گردیدن مکانیزم ماشه هیچ تفاوتی نکرده و همواره این تحریمها وجود دارای بوده هست؛ به طوری که ایرلاینهای ایرانی همواره به سختی امکان داردستند هواپیماها و قطعات مد نظر خود را وارد کشور کنند. وی بیان دارای بود: در یک سال فعالیت دولت چهاردهم حدود ۲۳ هواپیما وارد کشور گردیده و در کنار آن تعدادی از هواپیماهایی که عمر بالایی دارای بودند یا با مشکلات عملیاتی مواجه قرار دارای بودند، از رده خارج گردیدند. معاون سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: در مقام مقایسه، در دولت چهاردهم ورود هواپیماها به کشور کمی بهتر گردیده هست، به طوری که در چندین ماه اخیر تعداد هواپیماهای بیشتری را توانستهایم وارد کنیم و امیدواریم بتوانیم همین روند را ادامه دهیم. وی اضافه کرد: از زمان هستقرار دولت فعلی آمریکا دور زدن تحریمها سختتر از گذشته گردیده هست، با این حال همواره در ۴۰ سال اخیر با این مشکلات مواجه قرار دارای بودیم. پیگیر مشکلات شرکت آسمان هستیم صانعی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای شرکت هواپیمایی آسمان اظهار دارای بود: شرکتهای هواپیمای دولتی همواره مشمول محدودیتهای ظالمانه بیشتری هستند و علاوه بر آن، در داخل کشور نیز با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم میکنند؛ به طوری که به آن سهولت که یک شرکت سرمایهگذار بخش خصوصی امکان داردد هواپیما بخرد یا تراکنش مالیاش را انجام دهد (که آن هم راحت نیست)، به لحاظ قوانین داخلی نیز با محدودیتهای بیشتری مواجه هست. وی با اشاره به کاهش تعداد هواپیماهای فعال این شرکت به تنها یک فروند بیان کرد: از یک سو هر چقدر مجوزهای کمتری به این شرکت بدهیم درآمد همان یک هواپیما نیز کمتر گردیده و مشکلات این شرکت با آن همه پرسنل بیشتر خواهد گردید. این مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به زمین گیر گردیدن تنها هواپیمای شرکت آسمان در فرودگاه نجف ادامه داد: از سویی دیگر، وقتی مجوز بیشتری نیز به این شرکت بدهیم مردم با سختیهای بیشتری مواجه میشوند و در این رهستا برای اینکه جلوی چنین مشکلاتی را بگیریم مجوزهای شرکت آسمان را محدود کردیم تا بتواند وضعیت خود را بهقرار دارای بود دهد. وی بیان دارای بود: هواپیمایی آسمان با تعداد پرسنل بالا و هزینههای زیاد مواجه هست و تعداد هواپیماهای آن از ۲۸ فروند هواپیمای فعال به یک فروند کاهش یافته هست و چنین وضعیتی امکان داردد هر بنگاه اقتصادی را ناقرار دارای بود کند. صانعی اظهار دارای بود: سازمان هواپیمایی کشوری امکان داردد شرایط را برای این شرکت تسهیل، مقررات را به صورت شفاف بازگو و نیز با مالکان دولتی این شرکت رایزنی کند تا بتوان آن را از وضعیت فعلی خارج کرد، اما در حقیقت این مالکان آسمان هستند که امکان داردند آن را تقویت کرده یا ناقرار دارای بود کنند و سازمان هواپیمایی کشوری نامکان داردد در نظام حکمرانی شرکتها به ویژه شرکتهای دولتی دخالت کند؛ لذا پیشنهادات و راهکارهای خود را پیگیری میکنیم و امیدواریم با این راهکارهای اجرایی بتوان آسمان را از وضعیت فعلی خارج کرد.
دیدگاهها