۱۲۰ جلسه بی‌ثمر برای بازار خودرو /شجاعی: بخش خصوصی اولین قربانی بی‌کفایت
کد خبر : ۸۰۰۳۷۵
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۶/۳۰
-
زمان : ۱۴:۲۱
|
دسته بندی: اسلایدر

۱۲۰ جلسه بی‌ثمر برای بازار خودرو /شجاعی: بخش خصوصی اولین قربانی بی‌کفایت

اقتصادنیوز: اسماعیل شجاعی بیان کرد: واقعیت این هست تا نهاد های مستقل در اقتصاد سیاسی ایران نباگردید، بخش خصوصی اولین قربانی یک دولت بی کفایت و سردرگم خواهد قرار دارای بود

به گزارش پول و تجارت به نقل از چندینثانیه، هفته گذشته رئیس کل سازمان بازرسی کشور اذعان کرد که ۱۲۰ جلسه بی‌ثمر در شورای رقابت برای بازارخودروبرگزار گردیده هست، اما خروجی این جلسات نه‌تنها به ثبات و تعادل نیانجامیده، بلکه نابه‌سامانی همچنان در بازار پابرجهست.اسماعیل شجاعی، سخنگوی سابق شورای رقابت در این رابطه بیان کرد:*وقتی ساختار شورای رقابت، از مجلسی که ضد بخش خصوصی و بطور کامل تفکر دولتی دارای بود( سال ۸۷) طراحی و تصویب می شود، بنابراین بخش خصوصی جایچندین اوقات در ساختار شورای رقابت ندارد، یک نماینده اتاق بازرگانی ( که آنهم یک بروکرات دولتمرد معمولا انتخاب می شود، نه یک مدیر واقعی بخش خصوصی) و یک نماینده اتاق تعاون که خود بحثی جداگانه می‌طلبد.* بنابراین از جمع گردیدن مدیران سابق دولتی که ۴ دهه اقتصاد ایران را به بحران کشانده اند، انتظار حل چه مشکلی را می توان دارای بود؟ حکیمی به درستی بیان کرده که با آن افکاری که مشکل و بحران درست کرده، نامکان دارد بحران را حل کرد؟ نیاز به تفکر جدید وجود دارد.* مشکل ساختار اقتصادسیاسی ایران این هست که هیچ نهاد مستقلی که بتواند منافع مردم و بخش خصوصی را حفظ کند وجود ندارد، همه ساختارها وابسته و باید گوش به فرمان باشند ، حتی بانک مرکزی و سازمان برنامه ..... نتیجه‌ای جز وضعیت فعلی ندارد.* تجربه شخصی خود من به عنوان سخنگوی شورای رقابت این هست، وقتی من با دستور معاون اول دولت رئیسی برای کاهش قیمت ایران خودرو و سایپا مخالفت کردم( چون شورای رقابت با تلاش های زیاد افزایش قیمت خودرو را پذیرفته قرار دارای بود) و اعلام کردم اگر دولت به فکر مصرف کننده هست، پس جبران زیان انباشته دو خودرو ساز را از محل قرار دارای بودجه دولتی پرداخت کند، واکنش این قرار دارای بود، دستور برکناری سخنگوی به رئیس شورای رقابت داده گردیده هست؟* واقعیت این هست تا نهاد های مستقل در اقتصاد سیاسی ایران نباگردید، بخش خصوصی اولین قربانی یک دولت بی کفایت و سردرگم خواهد قرار دارای بود و تا زمانی که نهاد های شبه دولتی ، و نهادهای امنیتی و نظامی در اقتصادسیاسی ایران دخالت دارند، تورم و بیکاری و فقر و فساد هر روز افزایش خواهد یافت.نیز بخوانیدپیش‌بینی واردات خودرو بعد از فعال گردیدن مکانیسم ماشه | کدام خودروها برای سرمایه‌گذاران سودآور هستند؟خودروی محبوب و پرفروش ایرانی ارزان گردید+ جدول قیمت3 سناریو پیش روی بازار خودرو/ پیوند سنتی بین دلار و خودرو قطع گردیدبا مصوبه اخیر شورای رقابت باید نگران جهش قیمت خودرو باشیم؟
تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه