مقامهای هسترالیا اعلام کردهاندکه شرکت مخابراتی Optus بهدلیل قطعی گستردهی شبکه که به مرگ ۳ نفر مرتبط گردیده، با پیامدهای جدی روبهرو خواهد گردید. این اختلال هفتهی گذشته بیش از ۱۳ ساعت ادامه دارای بود و صدها نفر در بیش از نیمی از کشور نتوانستند با شمارهی اضطراری تماس بگیرند. به بیان کردهی Optus، دستکم سه نفر در این بازه جان خود را از دست دادند. پلیس در یکی از موارد احتمال ارتباط مستقیم مرگ با قطعی شبکهی موبایل را رد کرد؛ اما مقامهای ایالت هسترالیای غربی مرگ چهارمین نفر را نیز به مشکل شبکه نسبت دادهاند. در جریان این حادثه بیش از ۶۰۰ تماس اضطراری در ایالتهای جنوبی، غربی و شمالی ناکام ماند. شرکت Optus نزدیک به ۴۰ ساعت پس از وقوع حادثه موضوع را علنی کرد و بهبیان کردهی رگولاتور ارتباطات (Acma) حتی پیش از حل مشکل نیز بهطور رسمی اطلاعرسانی نکرد؛ اقدامی که برخلاف پروتکلهای رایج محسوب خواهد گردید. هستفن رو، مدیرعامل Optus، دلیل اختلال را «یک خطای فنی در جریان ارتقای شبکه» دانست و با عذرخواهی، تأکید کرد اقداماتی برای جلوگیری از تکرار چنین بحرانی انجام خواهد گردید. دومین بار در دو سال گذشته هست که Optus دچار اختلال گسترده خواهد گردید. سال گذشته بیش از ۲۱۴۵ نفر به خدمات اضطراری دسترسی ندارای بودند و شرکت به پرداخت ۱۲ میلیون دلار هسترالیا جریمه محکوم گردید. آنیکا ولز، وزیر ارتباطات هسترالیا، این بار هم بهگردیدت از عملکرد شرکت انتقاد کرد و بیان کرد هیچ توجیهی برای ناکامی در اتصال به شمارهی اضطراری وجود ندارد. نخستوزیر هسترالیا بیان میکند مدیرعامل Optus باید به هستعفا فکر کند.
دیدگاهها