به گزارش
اخباربانک، آمار شکایات 10 ماهه سال 1403 که توسط بیمهگذاران، بیمهشدگان و ذینفعان بیمهنامه در سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ثبت شده به تفکیک همه رشتهها از سوی نهاد ناظر صنعت بیمه منتشر شد.
بر مبنای آمارهای اعلام شده این جداول بر پایه شرکت بیمه، تعداد کل شکایات ثبت شده، شکایات رسیدگی شده اعم از وارد و ناوارد و شکایتهای در حال رسیدگی، تفکیک و در پورتال بیمه مرکزی بارگذاری شده است که در دهماهه سال جاری آمار ثبت شده 7430 فقره شکایت را نشان میدهد.
بنابراین طبق آمار اعلامی بیمه مرکزی ، در ده ماهه نخست سال جاری، 7430 فقره شکایت در سامانه مذکور به ثبت رسیده است. از این تعداد، 6629 مورد رسیدگی شده که شامل 4224 شکایت وارد و 2405 شکایت نامربوط میشود. 801 فقره شکایت همچنان در حال رسیدگی است.
صدرنشینی رشته بیمه ثالث:
آمارها نشان میدهند که بیشترین تعداد شکایات مربوط به رشته بیمه شخص ثالث است. رشتههای درمان و بدنه به ترتیب در ردههای بعدی قرار دارند و بیشترین حجم شکایات را به خود اختصاص دادهاند. این موضوع نشاندهنده وجود چالشهایی در زمینه ارائه خدمات و پرداخت خسارات در این رشتههای بیمهای است.
تفاوت عملکرد شرکتهای بیمه:
بررسی آمار تفکیکی شرکتهای بیمه نشان میدهد که عملکرد آنها در زمینه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات متفاوت است. جایگاه شرکتها در جدول شکایات به صورت ماهانه تغییر میکند و درصد شکایات وارده نیز در شرکتهای مختلف، متغیر است. این موضوع میتواند ناشی از عوامل مختلفی مانند حجم فعالیت شرکت، کیفیت خدمات ارائه شده، و یا رویکرد شرکت در رسیدگی به شکایات باشد.
دیدگاهها