سیفی: استراتژی ۱۴۰۴، حفظ و ارتقای جایگاه بانک صادرات در نظام بانکی است
کد خبر : ۸۰۱۲۵۶
|
تاریخ : ۱۴۰۴/۰۶/۳۱
-
زمان : ۱۵:۱۵
|
دسته بندی: بانک

سیفی: استراتژی ۱۴۰۴، حفظ و ارتقای جایگاه بانک صادرات در نظام بانکی است

هجدهمین نشست شورای عالی مدیران بانک صادرات ایران با تمرکز بر بررسی عملکرد شعب و واحدهای ستادی در شش‌ ماهه اول و تبیین سیاست‌های نیمه دوم سال برگزار گردید.

به گزارش پول و تجارت، محسن سیفی با قدردانی از تلاش همکاران صف و ستاد، ادامه ارتقای شاخص‌های عملیاتی بانک را منوط به توجه جدی به استراتژی‌های کلان و شرایط آینده صنایع و بخش‌های اقتصادی کشور دانست و با بررسی آمار عملکرد استان‌ها و مناطق، رهنمودهای لازم را ارائه کرد. 
 
 مدیرعامل بانک صادرات ایران در این نشست که با حضور اعضای هیئت‌ مدیره، هیات‌عامل، معاونان، مدیران امور، مدیران شعب مناطق تهران و رؤسای ادارات کل مستقل ستادی برگزار گردید، با هشدار نسبت به تبدیل تعهدات به تسهیلات و افزایش مطالبات مشکوک‌الوصول، بر مدیریت ریسک اعتباری تأکید کرد و بیان کرد: راهبرد سال ۱۴۰۴ این هست که بانک صادرات ایران در مجموع منابع ارزی و ریالی، جایگاه سوم شبکه بانکی کشور را حفظ کرده و ارتقا دهد. 
 
 او با اشاره به اینکه نرخ بهره در چندین بسترهای تأمین مالی جمعی به ۵۰ تا ۶۰ درصد رسیده هست، اظهار دارای بود: بهای تمام‌ شده پول در شبکه بانکی دائماً در حال افزایش هست که این موضوع با آسیب های جدی همراه بوده و باید مدیریت گردد. تاکید می شود فاصله بهای تمام‌شده پول و نرخ مؤثر تسهیلات در بانک باید بیشتر شود. 
 
 مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز با تأکید بر جلوگیری از رشد منابع گران‌قیمت، بر رعایت نسبت مصارف به منابع و تلاش بیشتر برای وصول مطالبات تأکید کرد.
 
 وی با یادآوری اینکه «تعهدات، تعهد هست» افزود: این تعهدات نمی‌شود به تسهیلات تبدیل شود. چنین اقدامی به‌مثابه دور زدن الزام معدل موجودی هست. اعتبارات اسنادی باید در سررسید تسویه شود تا بانک با مشکل در جریان وجوه نقد مواجه نشود. 
 
 سیفی نیز بر توان تصمیم‌گیری رؤسای شعب، مدیران و معاونان در بهبود وضعیت منابع و بازاریابی تأکید کرد و حمایت خود را از برنامه معاونت بانکداری جامع با عنوان نهضت بازاریابی اعلام کرد. 
 
 او ادامه داد: این برنامه که در پنج مرحله در سطوح عالی بانک اجرا خواهد گردید، سه محور اصلی دارد؛ جذب مشتریان جدید، احیای حساب‌های راکد و کم‌کارکرد، و پرستاری از مشتریان منتخب شرکتی. نیز، در این برنامه بر لزوم گرفتن سهم از بازار ارز از طریق عقد قرارداد مدیریت وجوه با شرکت‌های بزرگ صادراتی تأکید شده هست. 
 
 مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به تغییرات نظام بانکداری جهانی و افزایش رقابت‌ها بیان کرد: هر پلتفرم غیررقابتی در بانکداری غیرحضوری حذف خواهد گردید. در بانکداری حضوری نیز باید مدل‌های مدیریتی و رفتاری خود را اصلاح کنیم.
 
 او در ادامه بر اهمیت سرمایه انسانی بانک تاکید نموده و نیز فروش اموال مازاد بانک برای جلوگیری از جریمه‌های تکلیفی مقرر در قوانین بالادستی را ضروری دانست. تکریم مشتری و ارباب رجوع نیز از دیگر موضوعاتی قرار دارای بود که سیفی به آن پرداخت و اشاره کرد: تا زمانی که فرهنگ مشتری‌مداری اصلاح نشود، دستیابی به پایداری در منابع ممکن نخواهد قرار دارای بود. 
 
 در ابتدای این نشست که از طریق وب‌ کنفرانس برای مدیران شعب استان‌های سراسر کشور نیز پخش می‌گردید، گزارشی از وضعیت اقتصاد کلان کشور توسط علی سرزعیم، اقتصاددان و استادیار دانشگاه علامه طباطبایی(ره) و معاون اسبق وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه گردید.  
 
 وی در این گزارش، به بررسی سه بخش تولید، وضعیت ارز و شرایط نرخ بهره و تورم پرداخت و نیز نقش درآمدهای بخش‌های مختلف اقتصادی شامل صادرات نفت، صنایع، کشاورزی و سایر بخش‌ها در تولید ناخالص داخلی و چشم‌انداز آینده آنها را تشریح کرد.
تبلیغات


اشتراک گذاری

دیدگاه‌ها


ارسال دیدگاه