به گزارش پول و تجارت به نقل از اکوایران،بازار خودرودر نخستین روز مهرماه ۱۴۰۴ چهرهای دوگانه از خود به نمایش گذاشت؛ در حالی که چندین برندهای وارداتی با جهش قیمتی چشمگیر روبهرو گردیدند، خودروهای داخلی تغییرات ناچیزی دارای بودند یا حتی اندکی کاهش را تجربه کردند. بررسی تغییرات قیمتی بین ۳۱ شهریور و یکم مهر نشان میدهد که این بازار همچنان در فضای تردید و نوسان به سر میبرد.دنا پلاس توربو اتوماتیک با افزایش حدود ۰.۴ درصدی به ۱۲۸۰ میلیون تومان رسید؛ رگردید ملایمی که نشان میدهد بازار این سدان داخلی هنوز تحرک قابل توجهی ندارد. پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما نیز با رگردید ۰.۸ درصدی قیمت خود را به ۱۲۳۰ میلیون تومان رساند و تارا V۴ هم تغییر مشابهی را تجربه کرد.در میان خودروهای اقتصادی، کوییک S با رگردید ۱.۸ درصدی به ۵۶۰ میلیون تومان رسید و بار دیگر نشان داد که تقاضا برای خودروهای ارزانتر داخلی همچنان بالهست. در مقابل، شاهین پلاس اتوماتیک با افت ۰.۱ درصدی کمی عقبنشینی کرد و به ۱۳۴۸ میلیون تومان رسید.در بازار محصولات چینی، افت قیمت محسوستر قرار دارای بود. ام وی ام X۳۳ با کاهش ۱.۴ درصدی به ۱۴۲۰ میلیون تومان رسید و امپو GAC نیز با افت ۱.۳ درصدی روی ۳۱۱۰ میلیون تومان ایستاد. این کاهشها در حالی هست که وارداتیهای اروپایی مسیر دیگری را طی کردند.از جهات دیگر، تویوتا کمری (ژاپنی) رگردید ۰.۸ درصدی دارای بود و به ۸۸۷۰ میلیون تومان رسید و جتا VSY هم با ۱.۷ درصد افزایش در کانال ۲۹۰۰ میلیون تومان معامله گردید.در مجموع، آغاز مهرماه نشان میدهد که بازار خودرو به گردیدت چندینقطبی گردیده هست؛ در حالی که داخلیها تغییرات آرام و محدودی دارند، برندهای وارداتی و لوکس یا جهشهای سنگین را تجربه میکنند یا به خاطر نقرار دارای بود تقاضای کافی، با کاهش قیمت روبهرو میشوند. این تضاد، نشانهای از نقرار دارای بود الگوی روشن در سمت تقاضهست؛ بازاری که همچنان در انتظار سیگنالهای سیاسی و اقتصادی تازه به سر میبرد.نیز بخوانید۱۲۰ جلسه بیثمر برای بازار خودرو /شجاعی: بخش خصوصی اولین قربانی بیکفایتپیشبینی واردات خودرو بعد از فعال گردیدن مکانیسم ماشه | کدام خودروها برای سرمایهگذاران سودآور هستند؟خودروی محبوب و پرفروش ایرانی ارزان گردید+ جدول قیمت3 سناریو پیش روی بازار خودرو/ پیوند سنتی بین دلار و خودرو قطع گردید
دیدگاهها