کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) این هفته پروندهی حقوقی علیه آمازون را به دادگاه میبرد. بر اساس گزارش والاستریت ژورنال، این شرکت به فریب حدود ۴۰ میلیون نفر از مشترکان سرویس پرایم متهم گردیده هست.
FTC بیان میکند آمازون با پنهانکردن جزئیات پرداخت و شرایط دورههای آزمایشی، کاربران را بدون اطلاع ثبتنام و فرایند لغو اشتراک را عمداً پیچیده کرده هست؛ سیستمی که در داخل شرکت به نام «ایلیاد» شناخته میگردید.
طبق ادعای FTC، مشتریان برای لغو پرایم باید از چندینین صفحه و گزینهی مختلف عبور میکردند. بااین حال، آمازون با رد این اتهامات توضیح داد شرایط پرایم همواره شفاف قرار دارای بوده و لغو اشتراک بهسادگی امکانپذیر هست.
پروندهی آمازون بخشی از تلاش گستردهتر برای مقابله با شرکتهای فناوری هست که لغو اشتراک را دشوار میکنند. ادوبی نیز پیشتر با اتهاماتی مشابه روبهرو گردیده قرار دارای بود. کارشناسان این پرونده را آزمونی جدی برای آمازون و هگردیداری برای دیگر غولهای فناوری میدانند.
FTC در کنار این ماجرا به همراه چندین ایالت آمریکا، Ticketmaster و شرکت مادر آن لایو نیشن را نیز به تبانی با دلالان بلیت متهم کرد. این شرکت متهم گردیده هست که با آچندین اوقات از خرید عمدهی بلیتها توسط واسطهها، امکان فروش مجدد با قیمتهای بالا را فراهم کرده و از هر معامله چندینین بار سود برده هست.
دیدگاهها